klädsel på träningstävling

vinkelina

Trådstartare
har inte tävlat hoppning på säkert 7 år, och då var det "stalltävlingar" dvs för ridskoleeleverna på stallet. Inga krav på klädsel där inte

Nu har jag i alla fall anmält mig till en klass på 50-60 cm, träningstävling. Vet dock ej riktigt hur vi skall styla oss. Heppan kommer att ha rött shabrak, svarta senskydd fram och svarta gummiboots varvet runt. Skall man fixa manen? hur i så fall ( tänk er vildvuxen islandsman) I dressyren brukar jag göra en ardennerfläta, men får alltid fläta om den mellan klasserna om det är flera för den hålls ej, för mycket man.

Sen kommer vi till mig. Svarta stövlar och vita byxor inne på banan i alla fall, kavaj eller KALL klubbjacka, fast man kommer väl inte att hoppa mer än en minut ;) används plastrong i hoppning ( och var är min i såfall ;) )

Rätt nervös redan
 
Sv: klädsel på träningstävling

På en träningstävling gör man sig så fin man känner för :laugh:

Plastrong används inte i hoppning, inte ens på internationell nivå (vad jag sett ska jag tillägga)

Skulle skippa fixa manen om det är bökigt.
 
Sv: klädsel på träningstävling

då tror jag kavajen får lämna hemma ( eller så packar jag med den för behov) den känns lite väl kanske.
 
Sv: klädsel på träningstävling

Man gör sig så fin man känner för.
Vill man köra hela tävlingsoutfiten så gör man.
Jag brukar matcha min klädsel med hästens utrustning men kavajen stannar hemma.
Dom som inte tävlar/tävlar sällan tar sina vita ridbyxor. Dom som tävlar mer sliter inte på sina på en träningstävling ;)

Jag kom till träningstävlingen i vita ridbyxor och knoppad man på hästen. Folk tyckte nog att jag tog i lite?!
Anledning: Jag var lite rundare efter att precis fött barn och dom enda ridbyxorna jag kom i som inte var asfula var ett par vita. Hästen gick på bete och hade lång man (inte snyggt på ett halvblod) Knoppning var enda räddningen. Men stiliga var vi :D

En proffsryttare kom med en unghäst till en träningstävling. Urtvättat schabrak, slitna manchester ridbyxor och en alldeles för stor stickad tröja. Lite kan man ju anstränga sig?!
 
Sv: klädsel på träningstävling

Som övriga sagt- så mycket man känner för.

Själv beror det lite på hur/vad/var/när, ibland kör jag med vita byxorna och matchar överdel med hästen, oftast marint. Ibland är jag prydlig och matchande utan vitt ;)

img_3043_150997890.jpg


Man brukar jag inte fixa när det är hoppning, om den inte ser riktigt, riktigt hemsk ut. På fluffig ponny/islandsman hade jag nog låtit den vara som det yrväder den är, eller gjort helfläta.
 
Senast ändrad:
Sv: klädsel på träningstävling

Jag knoppar alltid hästen, oavsett vad det är för nivå på tävlingen. Är det tävling så är det tävling ;) Men jag brukar inte ha någon speciell utrustning, så länge hästen är blank och all utrustning är hel och ren så tycker jag att det räcker för en träningstävling :)
 
Sv: klädsel på träningstävling

min häst går tyvärr ej att knoppa, man nästan ner till bogen, men jag hade flätat den dagen innan så den blev lockig.

Och tävlingarna är nu över, kändes helt ok med vita byxor och klubbjacka. Och vi kom tvåa, eller de hade inte nån placering på så sätt, de 5 bästa fick rosett men jag hade 2 snabbaste tiden ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp