Bukefalos 28 år!

Klaga på klippning i efterhand?

Niyama

Trådstartare
Ja, kan man göra det? Klippte mig i veckan, har gått hos samma frisör i över tre år och alltid varit nöjd, aldrig klagat. Nu senast tyckte jag inte hon klippte som jag ville, trots att jag haft samma frisyr under de här åren (dessutom en enkel sådan). Det är inte katastrof, men jag är inte nöjd. Först sa jag till att ta mer bak osv men kändes som hon blev stressad och då blev jag stressad (hon hade en annan kund som satt med färg i håret medan jag klipptes). Känns som att det är orsaken till att det blev dåligt denna gång, att jag fick en stressad snabbklippning (till fullpris).

Jag tycker hon borde fixa till detta gratis, men är det rimligt? I så fall, vad säger jag?
 
Jag var extremt missnöjd. Problemet var bara att de i princip snaggat av mig allt, så det var inte mycket de skulle kunnat göra annat än klippa av det lilla som fanns kvar. Tack och lov så växer mitt hår relativt fort men gick aldrig tillbaka dit igen.
 
Jag var extremt missnöjd. Problemet var bara att de i princip snaggat av mig allt, så det var inte mycket de skulle kunnat göra annat än klippa av det lilla som fanns kvar. Tack och lov så växer mitt hår relativt fort men gick aldrig tillbaka dit igen.

Egentligen hade det behövt växa lite för att få det bra sen. Jag har väl typ halvlång page eller nåt, och det ska vara kortare bak och nu är det så pass kort fram att det är svårt att få lutningen sas. Men tror ändå inte hon har nån tid innan jul, så tänkte om jag får komma i början av januari så skulle det gå att fixa till. I vanliga fall försöker jag klippa mig var tredje månad och jag har ingen lust att gå med håret felklippt i tre månader :(.

--------------------------------------
Tack för era svar! Ska försöka våga ringa i början på veckan.
 
Min frisör blir nästan glad när man kommer tillbaka och inte riktigt är nöjd! Hon är underbart duktig så det har bara hänt en gång men hon tyckte det var jättebra att jag kom tillbaka och sade exakt vad jag inte var nöjd med. Annars kan hon ju inte veta och hon lär sig massor på att kunder är lite petiga. Hon vill ju göra rätt och att kunder ska vara nöjda.
Hon hade öppet en timme extra dagen efter bara för mig och tog inget betalt för det, nästan så jag skämdes :o
 
Jag är en mes. Klagar sällan när jag är missnöjd.
Tänker bara, jaja, man kan inte ha flyt jämt.
Men jag skulle påpeka det lite försynt nästa gång.

Är mycket bättre på att berömma det som är bra. :)
Och det gör jag som regel ymnigt!
 
När något blivit riktigt tokigt har jag klagat, typ fått en fläck i färgen eller fått helt annan nyans än tänkt och alltid fått det fixat utan kostnad.
I övrigt så har jag typ ingen frisyr, det hänger mest rakt eller sitter i tofs.

Hade definitivt klagat om även klippningen blivit fel!
 
Jag tycker man kan klaga om man gör det relativt omgående. Skulle inte kunna med att komma in efter typ en månad o säga till, då har ju håret växt o är inte längre i samma frisyr som frisören klippte...
 
Jag har hört av mig om jag inte riktigt blivit nöjd med färg eller klipp och de brukar alltid fixa till det gratis. Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt, kanske för att det brast i kommunikationen eller helt enkelt för att frisören gjort ett misstag. Jag upplever att frisörerna bara blir glada att man hör av sig, det är ju deras mål att man ska gå därifrån och känna sig nöjd :)
 
Ja, kan man göra det? Klippte mig i veckan, har gått hos samma frisör i över tre år och alltid varit nöjd, aldrig klagat. Nu senast tyckte jag inte hon klippte som jag ville, trots att jag haft samma frisyr under de här åren (dessutom en enkel sådan). Det är inte katastrof, men jag är inte nöjd. Först sa jag till att ta mer bak osv men kändes som hon blev stressad och då blev jag stressad (hon hade en annan kund som satt med färg i håret medan jag klipptes). Känns som att det är orsaken till att det blev dåligt denna gång, att jag fick en stressad snabbklippning (till fullpris).

Jag tycker hon borde fixa till detta gratis, men är det rimligt? I så fall, vad säger jag?
Du kan absolut gå tillbaka. Jag har två frisörkompisar och båda vill att man ska komma tillbaka om man inte är nöjd, så att dom kan rätta till det.
 
Tycker absolut du ska ringa dem och förklara varför du ringer @Niyama :) Har bara goda erfarenheter att man knappt behöver säga varför/hur man är missnöjd, de vill gärna rätta till det. Men nämn absolut att det kändes stressigt eftersom frisören hade två kunder samtidigt varav den ena satt och väntade med färg i håret.
 
Läste den här tråden igen och samlade mod och ringde nu... Tänkte att jag måste ringa senast idag eftersom jag var där förra veckan. Hon sa direkt att "men då fixar vi till det!" och hon kunde imorgon, men då kan inte jag och jag tänker ju ändå att det vore lättare att få det bra om det får växa något innan, så vi bokade in i början av januari. Jag antar att hon fixar det gratis, får väl visa sig... Hon vet ju att jag inte är nån gnällig typ, är ju första gången på över tre år som jag är missnöjd och vill ha det fixat.
 
Jag tycker man kan klaga om man gör det relativt omgående. Skulle inte kunna med att komma in efter typ en månad o säga till, då har ju håret växt o är inte längre i samma frisyr som frisören klippte...
Nej alltså så långt efter skulle jag aldrig klaga, när jag skrev i efterhand så menade jag att jag hann gå därifrån och att jag ju i princip "godkänt" klippningen innan jag gick.
 
Jag är en mes. Klagar sällan när jag är missnöjd.
Tänker bara, jaja, man kan inte ha flyt jämt.
Men jag skulle påpeka det lite försynt nästa gång.

Är mycket bättre på att berömma det som är bra. :)
Och det gör jag som regel ymnigt!
Sån brukar jag vara... Men inser att alla andra i typ alla situationer ställer mer "krav" än jag gör, och jag är lite trött på att vara mesig och bara säga tack och godta allt fast jag inte alls är nöjd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 524
Senast: Snurrfian
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 677
Senast: Lipperta
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 006
Senast: pimy
·
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 146
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp