Klagomål till Barnomsorgsenheten.

Acses

Trådstartare
Ja, rubriken kanske är lite svår att tyda, men jag undrar vart jag ska vända mig för att framföra klagomål om den ansvariga för barnomsorgen i min kommun. Är det skolverket?

Min dotter ställdes i dagiskö i Augusti, vi tyckte att vi var ute i god tid då jag skulle flytta till årsskiftet.
I November ringde jag och fråga hur det gick och fick svar att det ska finnas plats i Januari.
Nu är det Januari och jag ringde igen för att fråga vad som egentligen händer.

Fick till svar att ansvarig är på semester. Min dotter finns inte registrerad så hon som jag pratade med kan inte hjälpa mig. Jag måste kontakta ansvarig när hon är tillbaka från semestern i mitten på Februari.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte arbeta! Jag vet att det är svårt med förskola i Göteborg men det här känns larvigt. Eller så är jag fruktansvärt bortskämd med att ha bott där det är max 3 månader att vänta innan man får en plats.

Så vart kan man vända sig? Jag känner inte att jag bara tänker godta detta och vänta.

Sv: Klagomål till Barnomsorgsenheten.

Så vart kan man vända sig? Jag känner inte att jag bara tänker godta detta och vänta.

Göteborg har ju stadsdelsnämnder. Fungerar det som i Malmö så är skolförvaltningen indelad efter dessa och någon måste vara ansvarig för att ha tillsatt skolförvaltningen i stadsdelen. Prova där och annars högre upp i kommunens centrala utbildningshierarki. Det skadar väl inte att kopiera in Skolverket i det du gör eftersom de brukar klaga på kommuner som inte sköter sig med dagisköerna.

Har kommunen någon plats garati inom en viss tid?
Annars hade jag ringt berörd persons chef, och fortsatt uppåt tills jag fått ett svar?

De privata alternativen har ibland egna köer, har du kollat med dessa?

Göteborg har platsgaranti (inom 4 månader ska man fått plats), men har aldrig någonsin uppfyllt detta under 8 års tid. De är bland de sämsta i landet och kritiseras ganska hårt av skolverket.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 902
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 128
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 387
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 915
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka