M
Mos410
Är det fler där ute som har det som jag... Man blir klämd i hästvärlden.
Vad man än gör hur man än sköter sin häst finns det fel. Man till hör ingen kategori...Jag är inte dressyr-, hopp-, fältävlan-, barock-, voltige- eller vad du nu vill ryttare. Jag provar allt liksom vad som faller mig och hästen in.
Jag bryr mig inte om ras travare, adenner, halvblod, shettis eller arab. Har ingen favorit, har ingen jag ogillar. alltid går jag efter individ.
Jag tillhör inte NH folket till 100 och inte skogsmullen häller.
Så vart man än är får man elaka komentarer.
Nämner man jag tränar NTT låter det oftast- Det är farligt tänk om hästen gör något utan komando.
Nämner man jag tränar NH- Du bossar med dina stackars hästar.
Jag rider alltid bettlöst-du tänker inte på säkerhet tänk om det händer något.
Jag har mina hästar barfota-snåljop vill inte betala skoning.
Jag har inte täcke på mina hästar- lata djurplågare.
Ja ni förstår vad man än gör så är det fel. Hade jag brytt mig så hade jag väl ändrat men jag vill att mina hästar ska skötas så här, så verkar dom må bäst enligt mig.
Då kommer det aha du är en natural människa:
alla "vanliga"=du missunnar dina hästar.
alla "natural"=du är inte bra nog.
Jag fattar inte måste man vara inriktad på något för att få lite respekt?
jag vill bara göra saker med min häst som jag tycker är roligt men endå vill jag slippa allt elaka komentarer.
Någon mer som är van vid att få vara hack kyckling?
Var man än kommer tittar folk snett och säger elakheter.
Ville väl mest skriva av mig.
Är bara så trött på att folk inte bara kan acceptera varnadra så länge hästarna ser ut att må bra.
Jag har tränat för en massa tränare på flera ställen och endast en har efter en träning kommit fram med ett leende och varit stolt över mig och min häst! Jag dansade på moln den dagen...
ursäkta långt och flummigt inlägg.
Vad man än gör hur man än sköter sin häst finns det fel. Man till hör ingen kategori...Jag är inte dressyr-, hopp-, fältävlan-, barock-, voltige- eller vad du nu vill ryttare. Jag provar allt liksom vad som faller mig och hästen in.
Jag bryr mig inte om ras travare, adenner, halvblod, shettis eller arab. Har ingen favorit, har ingen jag ogillar. alltid går jag efter individ.
Jag tillhör inte NH folket till 100 och inte skogsmullen häller.
Så vart man än är får man elaka komentarer.
Nämner man jag tränar NTT låter det oftast- Det är farligt tänk om hästen gör något utan komando.
Nämner man jag tränar NH- Du bossar med dina stackars hästar.
Jag rider alltid bettlöst-du tänker inte på säkerhet tänk om det händer något.
Jag har mina hästar barfota-snåljop vill inte betala skoning.
Jag har inte täcke på mina hästar- lata djurplågare.
Ja ni förstår vad man än gör så är det fel. Hade jag brytt mig så hade jag väl ändrat men jag vill att mina hästar ska skötas så här, så verkar dom må bäst enligt mig.
Då kommer det aha du är en natural människa:
alla "vanliga"=du missunnar dina hästar.
alla "natural"=du är inte bra nog.
Jag fattar inte måste man vara inriktad på något för att få lite respekt?
jag vill bara göra saker med min häst som jag tycker är roligt men endå vill jag slippa allt elaka komentarer.
Någon mer som är van vid att få vara hack kyckling?
Var man än kommer tittar folk snett och säger elakheter.
Ville väl mest skriva av mig.
Är bara så trött på att folk inte bara kan acceptera varnadra så länge hästarna ser ut att må bra.
Jag har tränat för en massa tränare på flera ställen och endast en har efter en träning kommit fram med ett leende och varit stolt över mig och min häst! Jag dansade på moln den dagen...
ursäkta långt och flummigt inlägg.