Bukefalos 28 år!

Klar vätska från spenen...

M

Meta

Vår katt på 13+ är inomhus sedan det blev snö. Det är en lång historia som jag inte ska utveckla. Hon får gå ut om hon vill men hon vill inte. Hon är en förtjusande liten dam som spinner och gosar och går i lådan och gör allt som en katt ska (utom att hoppa upp högt).:) Hon puffar på mitt ansikte, slickar min näsa och håller fast min hand med tassarna så att jag ska fortsätta klia henne på magen. Jag tror rentav att hon gillar mig :). :love: Och det är ömsesidigt förstås. Hon är min solstråle som älskar att rulla runt i gräset och köra ner nosen i jorden och lukta på den.

Hur som helst går hon på kortison (låg dos) pga inflammation som blommar upp så fort vi försöker trappa ner. Trampdynor, öron, tappa päls, rodnad på magen.:cry: . Bottnar förmodligen i stressreaktion-

Ovanpå detta har hon ganska dålig tandstatus, vi har tid för tandröntgen på tisdag. Vi har varit lite beredda på detta eftersom vi fick tagit en tand på henne i september, det såg ut som om det skulle kunna bli mera (hon har tappat flera sedan tidigare). Tack vare smärtstillande (som hon fått sedan 23 dec) så äter hon nu hyggligt och hon tappar inte i vikt. Blodprover togs den 23 dec, de var bra :)

Senast hon var svullen på magen upptäckte jag att även en spene var lite svullen så jag smorde den med kortisonkräm ett par gånger. Den är fortfarande lite mera rosa än de andra men inte svullen.

Idag upptäckte jag dock att det har runnit klar vätska från spenen. Känner längre bak under magen och upptäcker ett område som känns ganska platt men förtjockat - under huden. Jag kan liksom hålla runt området, det verkar ligga ytligt. När jag klämmer på spenen så kommer ytterligare någon droppe men det verkar inte göra ont varken när jag klämmer där eller någon annanstans. Har tvättat nu och låter henne vara ifred.
Hon röntgades för snart två år sedan och då syntes inget onormalt.

Vill inte bara kasta in handsken. Idag finns ju tyvärr inga proffs att fråga riktigt... hade det varit en vanlig dag hade jag kört direkt till veterinären.

Inflammation? Tumör? Fettknuta??? :confused: Någon som har kloka ord att dela med sig av? Oj vad långt det blev....
 
Sv: Klar vätska från spenen...

Sådärja, nu har jag fått besked att kisse :love: har vaknat efter tandutdragningen. Har inte fått veta hur många tänder det blev...
Fick också konstaterat att det sannolikt är en juvertumör hon har :( men att vi låter det vara så länge.
Trots att hon varit jättepetig med maten hade hon gått UPP i vikt t o m...
Jag har ju aldrig köpt mjukmat i 100g påsar och det står att de ska äta
3 sådana om dagen.
Hon har ätit totalt ca 1 sån påse + lite kokt fisk (ibland) + lite torrfoder (ibland) och ändå gått upp...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik löpte i februari och var sedan skendränkning (främst slö) men är nu sen en månad tillbaka sitt vanliga jag igen. Jag har sett...
Svar
3
· Visningar
8 610
Senast: Belethien
·
Hästvård Jag blir inte klok på min ponny jag har .. damen i fråga, är en russtravare har haft henne sedan dagen före midsommar -07. Hur som...
Svar
15
· Visningar
1 506
Senast: bubbel
·
Hästvård heter det verkligen juver på hästar? :idea: hur som helst..... igår när ja borsta av karisma under magen kände ja att hon hade...
Svar
4
· Visningar
2 012
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp