Klargörande ang. nedvägning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glimmie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 862
G

glimmie

Hur är det nu då? Får man inte väga ner en transport nu för tiden? Vet att man kan väga ner nya transporter men hur är det med dom som har ett par år på nacken?
Jag tyckte jag läste någonstans att man får väga ner nya transporter men inte dom som redan har en hög totalvikt, däremot kan man väga upp transporter till dess ursprungsvikt.
Har hittat en (lite för dyr) transport, men allt hänger på om jag kan väga ner den.

Sv: Klargörande ang. nedvägning

Är den nervägd från början, får man bara väga upp den, dock max original vikten.

Nya släp får bara vägas ner vid intagning, reggning sedan får den bara vägas uppåt.. Dom flesta nya är runt 2000kg och sätter man den ex 1440, som vi satte vår på. Nu kan vi bara väga den uppåt till 2000kg..

Gamla transporter kan vara nervägda från ex 1500kg till 1300kg, och då får man bara väga dom uppåt med OM det står i regbeviset vad som är förändrat på den, brukar vara handsken, bromsar eller däck. Det är då ditsatt "sämre" saker. Det måste bytas mot "bättre" grejjor för att kunna vägas upp igen.

Så nu får man inte väga ner gamla/äldre transporter längre.. utan det gäller enbart nya..

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Grazing
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka