"klassen har inte registrerats"

sarma

Trådstartare
Får ett litet fint meddelande när jag försöker spela upp en del filer i Windows Media Player, "klassen har inte registrerats". Klickar jag på webhjälp så talar de vänligt om att det inte finns någon information om det felmeddelandet, och så har de mage att fråga om informationen var till hjälp. Ungefär där känner man hur det börjar ryka ur öronen...

Kör WinME, installerat för runt ett halvår sedan. Version 9 på mediaplayern, tror inte det går att köra nyare med ME. Har ffdshow installerat, det har löst problem för mig förut men inte den här gången. Samma filer (tror det är två tre stycken som bråkat) fungerar utmärkt att spela upp i Media Player Classic. Inte testat med VLC eftersom det inte kommer överens med mitt OS av någon anledning. Filerna är musikvideor i .mpg-format.

Förslag, ideer? Vill gärna kunna spela dem i WMP så jag kan lägga dem i en spellista. Dessutom irriterar det mig att det bara är totalstopp sådär.

/Ida
 
Sv: "klassen har inte registrerats"

Ingen?

Man kanske skulle börja tro på de där som hävdar att det är dött härinne på Datorer...

/Ida
 
Sv: "klassen har inte registrerats"

Det första jag kommer att tänka på är att du saknar en codec. Det kanske finns några codecpaket hos microsofts sajt? Annars brukar saknade codecs innebära en del googlande :)
Du har inte testat Winamp?
 
Sv: "klassen har inte registrerats"

De funkar perfekt i Media Player Classic, men inte i Windows mediaplayer. Så jag kan ju se dem, men skulle gärna vilja ha dem så jag kan se dem i WMP. Tror inte problemet ligger i codecsarna, snarare i WMP, någon inställning kanske?

/Ida
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp