Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

ja det e ju tur det;) vi hade en liten olycklig tid där så han bara rasade i kilon, men nu trivs han iaf;)

Åh va spännande, vad är det för nån?:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

jo jag vill minnas det, att han var så tunn alltså. han trivdes väl inte i ett stall va?

Han var ändå jättesöt då! Och är underbart vacker nu :love: Han ser så himla maffig ut :bump:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ahaaa ja det går ju så fort när dom tappar, tyvärr!

Mja dom är lite halvnya, araben (Sando 3 år valack) har jag haft 2 veckor, och isisen (Skenkur 9år hingst) har jag tagit hand om nån månad men inte börjat rida än (förutom en kort skritt tur i paddock).

Båda är ganksa gröna, Skenkur är inriden som 6åring och utbildad enligt barock principer, kan skolor, och massa frihets dressyr tydligen (fick jag reda på idag!) , men inte riden regelbundet nu på ett tag.
Men honom kommer jag ha massa kul med :)

Sando har jag precis som sagt köpt och han är lite halvinriden, riden bettlöst och enligt centrerad ridning tänk så vitt jag vet, så en trevlig start. Väldigt go häst som jag ser fram emot att utbilda och ha det mysigt med.

Båda är gudasnälla och coola hästar, fast Sando är ju lite yngre och grönare då.

Ska träna för Birgitta Järnåker i januari (var med som medhjälpare och gillade henne) och träna för lite allehanda folk jag tycker är intressanta. Tanken är att kunna bli tränare själv om många år ;) (hade en bra början som yngre men hade sen barn och tagit paus fast nu vart det fart på drömyrket igen)

Nej ush nu får jag sluta babbla, borde sova...lalala
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jo precis, det va både han och jag som mådde dåligt där så det va en fantastiskt dålig kombination, men nu är allt bättre än nånsin så det känns skönt:)
haha aa jo söt i grunden men ush va dåligt jag mådde så fort jag tog av täckena, Ranglet kallade jag han för.
hehe nu kallar jag han för korven;)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Men just det ja det läste jag i den andra tråden:)
Va kul! De är jättefina båda två:)
vart bor du? Vilken kurs ska du vara med på?:) Du får uppdatera med lite bilder så fort du kan:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag tänkte bara tipsa om lite bilder som jag har fotat på mina vänner och tränare:)
Länk
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Tack, tycker nog dom är ganska söta ;)
I Linköping, kursen är i Hornstäve, precis utanför.

Oh vilka underbara foton! Och ridningen och hästarna var ju inte fy skam heller!
Dock längtar jag efter sommaren nu när jag såg en del av dom, hatar när det är så mörkt och kallt :(
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Okej! lite långt från mig då;)
Tack så mycket! Ja jag med, men jag vill ha lite snö först sen kan det bli vår!:D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ja dessvärre, vi kankse stöter på varann på nån kurs dock! (ok inte i Linköping då men annan stans haha)
Snö är iof. mysigt, sån vinter gillar jag, men oftast är det ju inte nog med fin vit snö och när det bara är slask så är det ju inget kul :/.
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Ja det hoppas jag:) det hade vart kul!
Ja det är ju så, det är ju rätt surt faktiskt, massa snö hade suttit jäkligt fint!:laugh:
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag lägger in lite bilder på mig och min pålle :)

VI har hållt på med AR i ca 2 månader och har hittills hunnit tagit tre lektioner, så såga oss inte allt för mycket, då vi är riktiga nybörjare :D

Hästen är en New Forest vallack på 16 år och har tyvärr spatt, så vi tar det lite lungt med utbildningen och än så länge funkar allt super!

Öppna
29842576.jpg


29842589.jpg


29842590.jpg


Och så lite trav som vi har börjat lite smått med :)
29842588.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

vilken söt häst :) tycker ni ser väldigt harmoniska ut tillsammans.

jag har tränat akademiskt i några år nu och har börjat be min underbara latmask om lite början till levade han är så himla duktig och försöker verkligen göra det jag ber om, min underbara häst :)

Dytmer
[/URL][/IMG]

det här är alltså tredje gången jag ber honom att lyfta sig ifram och han tycker det är superjobbigt men han försöker iallafall och jag tycker han är jätteduktig. :D
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

*KL*

Från en nivå till en annan. Skritt på voltspår. ;)
tolleojag16nov09.jpg
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Mysig häst! Ser avslappnat och bra ut.

KL
JAg själv hade en plan om att min kära mamma skulle fota lite när jag gjorde lite longer arbete, eftersom min nya lilla plutt har visat sig jobba väldigt bra och avslappnat då.
Men....tyvärr...så var detta inte alls en bra dag, så typiskt när man för en gångs skull hade nån som kunde fota lite.
En av stallhundarna (vallhund) fick för sig att springa fram och nypa älsklingen i bakbenet (valla) när ajg longerade, så efter det så var det ju ganska kört, Sando kände sig (självklart) inte så avslappnad, och så var det utsläpp av dom andra hästarna så han var ju hel distraherad (jag borde ha tänkt på det) och det vart verkligen inte nåt bra pass, och inga bra foton :/.

Men...här är dom få som ens är 'vis-bara' haha.
Dessvärre så har jag inte fått hem nån kapson än men som sagt, han brukar jobba jättebra ändå. suck.
Ignorera mina snygga kläder (3 lager tröjor etc. haha)

Spana nånting annat än mig...

Ett försök på....hmm....nån slags böjning och förflyttning haha, men han är duktig, är bara jag som behvöer lära känna honon lite mer för han svarar så snabbt att det blir lite fel ibland

"Hepp...vänta vänta tills jag säger att du får gå"
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Sista träning inför vinet vila. Min tränare sa att hon blev rörd över hur duktig han va.
Tamlin Tabac, 3-årig kallblodstravar hingst. Tränas även aktivt i trav.



Lite dålig kvalite på bilden:o

Från i sommras.



Kastar in en bild på när min dotter skulle hoppträna honom för första gången.



Det blev några skutt på ett lite kryss. Kul hade dom i alla fall:)

MVH Russin8
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Kul att se! Jag är tyvärr väldigt svag för skimlar :) Hoppas att du får hem en kapson snart och bjuder på fler bilder!
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Oh han är en sån snygging!

KL
Hanna: jo, nu får man ju lön snart så då ska det köpas lite, fast nu går lite av pengar på besiktning av Skenkur som snart (förhoppningsvis om allt går som det ska) är lagligt min :)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Några nya busbilder från dagens vinterväder:D





 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Jag tycker Pink är en otroligt grann häst!!! Och jag tycker också att ni gör bra reklam för AR! :)
 
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

det tycker jag med;)Tack så mycket:) det uppskattas!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp