Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Att hunden kliar sig runt svansroten, tassarna och ryggen, slickar sig i ljumskarna osv kan vara tecken på analsäcksinflammation - har jag just själv blivit varse om.
Så det vi trott varit hudproblem kanske inte alls är det, utan helt enkelt är något annat (analsäcksinflammation bland annat).
Hur ofta ska hunden klia sig för att man ska bli orolig.... Nån gång om dagen kliar sig min kille men jag tänker att det kanske kan klia lite när pälsen är våt efter promenad och håller på att torka...
Det är mer frenetiskt kliande om hunden nu har besvär. Många hundar kliar sig inte för att det kliar utan för att de är uttråkade eller oroliga. Självklart kliar det på dem ibland men det är inte alltid orsaken till varför de kliar sig.
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...