Klickerspår

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Excellent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 701
E

Excellent

Är det någon som lärt in sin hund gå spår med hjälp av klicker, snitslar nere vid backen och inget spårslut? Fick höra om metoden och blev nyfiken, men jag vet ingen som kört in sin hund så.... Skulle vilja ställa lite frågor om det....

Någon som vet någon länk där tillvägagångssättet beskrivs närmare?

Sv: Klickerspår

Vill man inte att hunden ska använda nosen?

Jag förstår inte, varför vill man ha snitslar nere vid marken, inget spårslut och varför med klicker?

:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Har inte hört talas om denna metod, men som ovan skriver: Varför snitslar i backen och inget spårslut?

Jag vet inte heller.... Tänkte om det var någon här som kände till metoden som kanske kunde berätta närmare. Eller visste någon länk?

Hörde om "spårklickermetoden" av en som hade hört av en.... etc

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 221
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 320
Senast: TantAgda
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka