Klickträning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nora_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 260
N

Nora_

Någon som håller på å klickträna sin hund? vad gör ni? hur går det? vad är det för ras å ålder? :)

Ska precis börja klickträna våran finskspets hane som är 4½ månad :)
Han är så possitiv framåt och lättlärd så det ska bli kul :)

Sv: Klickträning

Jag klickertränar min blandrashane (flatcoated retriever/pointer) som är 2år 2mån.
Började klicka honom direkt när jag övertog honom, då han var 1år.

Jag använder klickern i allt; freestyle, lydnad, tricks etc
Det funkar verkligen bra på min hund, han har en enorm förväntan och ambition till träning nu. (han kanske skulle haft det ändå ;), men jag trivs med inlärningssättet)

Jag har en schäfertik och en westie som jag klickar. 3 och 12 år gamla..klickar inte i allt men mycket i lydnaden.

Jag gick faktiskt en förberedande agility kurs med min hund och det var väldigt mycket klicker övningar.

jag kör tricks, smö övningar och även lite lydnad.
Funkar jätte bra och han förstår det lätt.

Vi shejpar/klickar alla våra:) Börjar vid 8 veckor.

Shejpar eller klickar allt; lydnad, agility, freestyle, trix.. Hur ska man annars lära in effektivt liksom?:banana:

Gilly

Har en vit herde på 2,5år. Började klicka henne för ca 1år sedan lite smått, kom väl inte igång ordentligt förrän i våras och vilken skillnad det blev! Vi arbetar med mkt större glädje och har störtkul! Hunden har vaknat till liv och arbetar med glädje och fart. Har gjort stora framsteg i lydnadsträningen.
Kommer klicka in valpen som kommer så snart som möjligt:p

Jag har en 7-årig dv-schnauzer. Vi har använt oss av klicker i ett par år, mest för att träna tricks. Gick en kurs i somras i skvallerträning, så nu används klickern flitigare än någonsin!

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 651
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 747
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka