Klippa ansiktet! Morrhåren?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Pacific03
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 787
P

Pacific03

Ni som helklipper era hästar. Hur ska jag göra när jag vill klippa även huvudet på honom utan att ta morrhåren? Hur klipper jag då? Någon som har bilder på sina helklippta, ev närbilder på ansiktet. Eller klipper ni även morrhåren?

:)

Sv: Klippa ansiktet! Morrhåren?

Morrhåren är förbjudet enl lag att klippa så det gör nog ingen längre ;)

Jag klipper bara halva huvudet på mina blir hur bra som helst och det syns inte när man har tränset på.

Okej :)

Men hur gör ni som klipper huvudet på hästen då? I och med att det är förbjudet? Klipper ni till mulen?

Jag klipper också bara halva huvudet. Behåller grimman på så får man en bra kant att klippa mot.

som sagt är det numera förbjudet att klippa bort känselhåren...

Jag klipper hela huvudet ibland, och då slutar jag "vid morrhåren" nere på mulen.
Där finns nästan ingen päls att klippa ändå, så det blir ett naturligt och "osynligt" avslut.

Jo jag vet detta, därför undrar jag hur ni som klipper huvudena gör då :)
Men då vet jag! Tack :)

Ni som helklipper era hästar. Hur ska jag göra när jag vill klippa även huvudet på honom utan att ta morrhåren? Hur klipper jag då? Någon som har bilder på sina helklippta, ev närbilder på ansiktet. Eller klipper ni även morrhåren?

:)

Jag klipper huvudet och jag behöver inte klippa så långt ner som till morrhåren... Oftast är pälsen reda så kort där så du ser ingen skillnad på de klippta och oklippta. Sen åker de ju iof med några morrhår ibland som sitter lite "högre" upp när jag klipper men de är ju enstaka.

Briars känselhår klipps bort :O

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
3
· Visningar
270
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 838
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: MJLee
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka