Klippa häst nu???

Ida_79

Trådstartare
Vet inte hur jag ska göra!! Mitt sto är klippt på halsen o under magen sen i november!! Den andra pälsen är så lång plus den på halsen som har växt ut!! Kan man raka hästarna nu?

Sv: Klippa häst nu???

Självklart kan du klippa din häst nu. Det finns de som säger att man inte ska klippa hästar efter 1 januari, men det stämmer inte.
Jag har under 3 års tid arbetat med tävlingshästar som vi vid behov klippte t o m i juni-juli! Så känner du att din häst har för lång päls och svettas mycket så är det bara att klippa på!

Sv: Klippa häst nu???

Funkar det alltså??? Har själv 2 st med lånh hårrem o dom brukar inte tappa pälsen förrän i juni helt.. skulle de funka att klippa dom nu då??? Hur är de med pälsen under då?? Får dom inte "svinpäls" under sommaren??? En frågande Denver :confused:

Crazyswede skrev:
Självklart kan du klippa din häst nu. Det finns de som säger att man inte ska klippa hästar efter 1 januari, men det stämmer inte.
Jag har under 3 års tid arbetat med tävlingshästar som vi vid behov klippte t o m i juni-juli! Så känner du att din häst har för lång päls och svettas mycket så är det bara att klippa på!

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 056
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 399
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 410
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka