klippa klor..

Penny_Lane

Trådstartare
Alltså när jag klippt klorna på min hankatt å börjar de o dela sig efter ett tag och sen växer det fram en ny sylvass klo inne i den gamla. Ofta fastnar det typ trådar oh annat bös från tyg i klon. Vad skall man göra åt detta?
 
Såvitt jag har förstått det så är det så klorna ska funka. När katter vässar klorna så gnids de där lösa yttre delarna bort och den sylvassa inre delen kommer fram. Så blir det både på vår innekatt som klipps och på utekatten som har kvar sina klor :)
Inget att göra.. sorry, men det gör ju inte ont eller nått :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 066
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 835
Senast: Zpunk
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 210
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 359
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp