Klippa ner långhårig schäfer.

Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Nu måste du ju visa bild på honom :D

På begäran:

En styck punkarrumpa! :D
dumle_fluff_52f9087b2a6b223f54334d09.jpg


Och såhär ser hela fluffodjuret ut!
dscf8448_52f9090e9606ee1f062a5edc.jpg


dscf8449_52f909292a6b22bc0fe8b4ee.jpg


dscf8450_52f9096fe087c31887f276f6.jpg


Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Köp en furminator för långhåriga hundar, de är kanon :)

Testat, inte uppskattat av herrn som först skrek rätt ut och sen gav mej en djupt förundmjukad blick. Sen pratade han inte med mej på hela kvällen..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

På begäran:

En styck punkarrumpa! :D
dumle_fluff_52f9087b2a6b223f54334d09.jpg


Och såhär ser hela fluffodjuret ut!
dscf8448_52f9090e9606ee1f062a5edc.jpg


dscf8449_52f909292a6b22bc0fe8b4ee.jpg


dscf8450_52f9096fe087c31887f276f6.jpg



Mvh Domino_s

Jättevacker!!!
Men jag förstår att du överväger klippning för jösses vad underull!! :o
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Vad ger du för mat? Pälsen ändras ju beroende på kosten, så kanske kan den bli lättare att sköta om du ändrar något i vad han äter (beroende på vad han äter nu osv såklart).
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Vad ger du för mat? Pälsen ändras ju beroende på kosten, så kanske kan den bli lättare att sköta om du ändrar något i vad han äter (beroende på vad han äter nu osv såklart).

Han åt tidigare Hills Prescription diet för lederna. Men blev alldeles för rund av det så nu äter han sedan en tid tillbaka James Wellbeloved. Ingen skillnad på pälsen mellan de två olika. Sen barfas han lite på deltid också. :)

Kom gärna med förslag! =)

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Gud så vacker. :d Hm, det är ju inte lönt att klippa nuuu, han ska väl snart fälla vinterpälsen ändå och så blir det jättebra sen... ju.

:nailbiting:
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Kl

Jag har ingen vana av långhåriga hundar så jag har en väldigt korkad fråga. Det låter ju som om det gör ont på Ts hund när hon borstar den. Kan en hund verkligen vänja sig vid det?
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Hur kommer det sig att du blandar torrfoder och barf? Min tanke är att du borde märka en positiv skillnad om du helt skippar torrfodret.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Jag har ingen vana av långhåriga hundar så jag har en väldigt korkad fråga. Det låter ju som om det gör ont på Ts hund när hon borstar den. Kan en hund verkligen vänja sig vid det?

Ja alltså man får ju ta det varligt. Jag delar alltid pälsen och borstar den i stycken men det vande sig min hund vid som valp iaf. Det drar ju en del men om de är avslappnade så upplever jag det som att de får mindre ont än när de spänner sig.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

kl
Min ser väl liknande ut, och jag klipper bort decimetervis med hår, annars skulle hon nog ha stora filtstycken av underull i pälsen. Skiter fullständigt hur hon ser ut :-) Växer ut snabbt gör det också.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Jag har en långhårig schäfer som jag brukar klippa. Han är kastrerad och just nu käkar han en medicin som gör att pälsen och framförallt underullen växer. Så sist så rakade jag honom under magen och lite på låren. Han supermycket päls.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Jag har en långhårig schäfer som jag brukar klippa. Han är kastrerad och just nu käkar han en medicin som gör att pälsen och framförallt underullen växer. Så sist så rakade jag honom under magen och lite på låren. Han supermycket päls.

Vad får din för medicin? Min har problem med höfterna och får medicin för det. Nu har jag naturligtvis glömt bort vad den ena sorten heter (tillskott för lederna), men har han överansträngt sej så får han Canidryl. Det är iofs inte ofta.

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

kl
Min ser väl liknande ut, och jag klipper bort decimetervis med hår, annars skulle hon nog ha stora filtstycken av underull i pälsen. Skiter fullständigt hur hon ser ut :-) Växer ut snabbt gör det också.

Ja, man skulle kunna karda och förse hela samevärlden med tröjor ett halvår framöver med hans ull.. :cautious:

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Gud så vacker. :d Hm, det är ju inte lönt att klippa nuuu, han ska väl snart fälla vinterpälsen ändå och så blir det jättebra sen... ju.

:nailbiting:

Ja, han är läcker. Dock var han ännu läckrare innan när han inte sår ut som ett bergsfår..:p Får se om jag kan skaka fram något foto på hur han såg ut när han var hane!

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Hur kommer det sig att du blandar torrfoder och barf? Min tanke är att du borde märka en positiv skillnad om du helt skippar torrfodret.

Ärligt talat: Jag har inte kunskapen att barfa på heltid, eller tiden. Tyvärr blir han alldeles för tjock av småhundarnas foder (VoH) och frysen är inte riktigt i proportion till den mängden mat han behöver. Så lite lathet och lite av praktiska skäl.

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Ja alltså man får ju ta det varligt. Jag delar alltid pälsen och borstar den i stycken men det vande sig min hund vid som valp iaf. Det drar ju en del men om de är avslappnade så upplever jag det som att de får mindre ont än när de spänner sig.

Jag har kammat perserkatter genom alla år tidigare (min mor har haft uppfödning) och kammar grabben lika varligt, delar på pälsen väldigt noga och sliter aldrig. Utan jag plockar och trixar och ändå beter han ser som om jag sliter ut allt hår med rötterna. Förmodligen är han extra känslig. Mina två tidigare har inte betett sej så, de har njutit av borstning/kamning och sett det som en mysstund. :) Han är 4 år nu och jag har trälat med honom sen valp, han har alltid varit likadan. :( Men han har blivit ännu värre sedan kastreringen och intågandet av denna väldiga underull.

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Klipp och se hur det blir, i värsta fall får det växa ut igen och då börjar du i alla fall tovfritt. Det där med att pälsen ändras när man klipper har nog att göra med att underullen växer betydligt snabbare än täckhåren så det känns som att hunden får en helt annan päls men har man tålamod att vänta kommer även täckhåren tillbaka till slut även om det kan ta några månader.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp