Klippa tånaglarna

MJLee

Trådstartare
Förmodligen tidernas mest onödiga tråd, men tja, hur gör ni när ni klipper tånaglarna. Jag kan inte klippa stortån med vanliga nagelsax, ibland inte de andra heller, eller tumnageln men det går bättre. Iställer får jag använda kökssaxen, vilket inte känns så där riktigt fräscht. Även om jag diskar den efteråt. Dessutom skvätter eländet iväg så jag får ligga på alla fyra och försöka hitta avklippta naglar. Jättekul. Några bra tips på hur jag kan klippa och sedan inte behöva leta efter eländet?
 
Förmodligen tidernas mest onödiga tråd, men tja, hur gör ni när ni klipper tånaglarna. Jag kan inte klippa stortån med vanliga nagelsax, ibland inte de andra heller, eller tumnageln men det går bättre. Iställer får jag använda kökssaxen, vilket inte känns så där riktigt fräscht. Även om jag diskar den efteråt. Dessutom skvätter eländet iväg så jag får ligga på alla fyra och försöka hitta avklippta naglar. Jättekul. Några bra tips på hur jag kan klippa och sedan inte behöva leta efter eländet?

Nageltång här också. En lite större stabil variant. Mycket smidig! Klipper i badrummet över toan, och tången håller ju liksom kvar nageln så den brukar inte smätta iväg någonstans.

Men jag håller inte på och finlirar med tånaglarna, klipper dem rakt av bara.
 
Nagelklippare. Har också pansarnaglar. Göra det efter dusch/bastu är att föredra. Klipper på pyttetoaletten så är det bara att sopa eller dammsuga upp, det mesta hamnar i papperskorgen,
 
Jag klipper naglarna när jag duschar/badar! Då är dom mjuka och vanliga nagelsaxen funkar. Annars går det inte att klippa mina tånaglar...
 
Förmodligen tidernas mest onödiga tråd, men tja, hur gör ni när ni klipper tånaglarna. Jag kan inte klippa stortån med vanliga nagelsax, ibland inte de andra heller, eller tumnageln men det går bättre. Iställer får jag använda kökssaxen, vilket inte känns så där riktigt fräscht. Även om jag diskar den efteråt. Dessutom skvätter eländet iväg så jag får ligga på alla fyra och försöka hitta avklippta naglar. Jättekul. Några bra tips på hur jag kan klippa och sedan inte behöva leta efter eländet?
Upp med foten i handfatet o klipp med en knipsare
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Använder nagelklippare modell grövre och brukar ha foten vilande på toastolskanten. Väldigt få skvätter iväg över golvet och de få som gör det är enkelt att dammsuga upp. :)
 
På sommaren klipper jag naglarna utomhus och på vintern över toastolen. Ibland gör jag det i samband med hundarnas kloklippning och då dammsuger jag efteråt. Använder en vanlig nageltång.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
N
Träning Mitt söta lilla sto (157cm, 7 år, halvblod) har vilat ett tag (...och får vila ett tag till pga att vi måste byta sadel - hon har växt...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: equitouch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp