Klippmaskin som luggas

C

CleverFrisco

Är i skrivande stund irriterad på min nya klippmaskin - Granngårdens DeLaval El-clipper. Inköpt förra året och använd 2 ggr. Den fungerar bra, men vill gärna luggas när du klipper lite längre hår och lämnar kvar långa strån. :mad:
Då ska ni veta att jag gjort det som står i instruktionsboken vad gäller skruvar och oljning mm. Hästen är inte heller speciellt tjockhårad.

Vad är det jag inte gör rätt? Ska fråga "gubbarna" i stallet imorgon... Skären är alltså knappt använda - hur gör ni när ni ställer in maskinen? Är det endast den övre ratten som ska justeras? (Tänker på den typen av modell)
 
Om du har skruvat fast allt på rätt sätt är det den övre ratten man ställer in med. Den ska vara lagom hårt åtdragen dvs inte lös och inte hård om du förstår vad jag menar! :D Ta med maskinen och skären till Granngården så kan de säkert visa hur du ska göra!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en klippmaskin, Marquant från Jula som jag köpte begagnad förra året för att klippa min häst. Det var lite svårt första...
Svar
15
· Visningar
2 498
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
3 811
Senast: caballus
·
Utrustning Vad ska man tänka på? jag har alltid problem när jag klipper. Halva hästen går jättebra, sen börjar maskinen tugga och kamma pälsen...
Svar
14
· Visningar
2 074
Senast: sassiball
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp