Bukefalos 28 år!

Klippmaskin till rimligt pris

Jag hade en rodeo från skara hästsport. Funkade jättebra, men verkar skilja en del mellan maskinerna från samma märke. Min var tex tyst och klippte skitbra. En kompis köpte en exakt likadan men hennes var högljudd och klippte randigt. Har för mig att jag betalade typ 1800 (eller mindre kanske?) för den. Klippte flera gånger året om med den + lånade ut den en del så den användes väl ca 20 gånger om året i två år innan jag sålde den.

Sen pedantskötte jag den, spelade säkert in lite för hållbarhet osv.
 
Jag hade en rodeo från skara hästsport. Funkade jättebra, men verkar skilja en del mellan maskinerna från samma märke. Min var tex tyst och klippte skitbra. En kompis köpte en exakt likadan men hennes var högljudd och klippte randigt. Har för mig att jag betalade typ 1800 (eller mindre kanske?) för den. Klippte flera gånger året om med den + lånade ut den en del så den användes väl ca 20 gånger om året i två år innan jag sålde den.

Sen pedantskötte jag den, spelade säkert in lite för hållbarhet osv.

Är det denna sort?
http://www.skarahastsport.se/produkt.asp?id=2453

Såg att de dessutom har en klippmaskin som "veckans vara". Frågan är om den är vettig. Åh, denna beslutsångest! :nailbiting:
http://www.skarahastsport.se/produkt.asp?id=2454
 
Ja precis! Jag mindes tydligen fel på priset dock :p jag gillar den skarpt iaf, förutsatt att man får ett bra exemplar då.

Hmm, jag får nog fundera lite. Har kikat lite på begagnat men inte hittat något. Behöver inte klippa precis idag men de närmaste veckorna måste jag nog bestämma mig :)
 
Jag köpte en Heiniger Saphire, inte den billigaste men smidig och rätt tyst. Lätt värt nästan 3000kr. Klipper även det äldre björnpälsade stoet utan problem.
 
Jag köpte en Heiniger Saphire, inte den billigaste men smidig och rätt tyst. Lätt värt nästan 3000kr. Klipper även det äldre björnpälsade stoet utan problem.

Hmm, den sorten har jag sett finnas begagnad. Det kan förstås vara ett alternativ om skicket är bra.
 
Köpte en begagnad från jula för ca 3år sen för runt 1000kr. Jag har klippt ponnyn 3-4 ggr/år, helklippning och jaktklippning. och även lånat ut den. Den har funkat bra.

Den låter lite men inte så man inte kan stå ut med det. Ponnyn behöver inte bommull.

Helt klart prisvärd - men jag behöver träna på att klippa så det blir snyggt :p ;) brukar ha lite för bråttom tror jag.
 
Jag köpte julas maskin i år, fungerade prima! Inga rönder och eftersom jag var inställd på ljud som en skördetröska blev jag positivt överraskad för den lät inte alls så mycket som jag trott den skulle göra, har klippt med betydligt mer ljudliga maskiner tidigare :) tjock ponnypäls fick bli förstaklippet, inga konstigheter.
 
Har julas maskin med heiniger skär till, tyckte inte om julas skär, ville ha en mellanlängd. Är inne på min andra maskin på 9 år, har fortfarande kvar den gamla som reserv men Jula hade extrapris på maskinen ett år så slog till. Så mitt tips är om du köper julas maskin är att satsa på lite dyrare skär.
 
Jag köpte julas maskin i år, fungerade prima! Inga rönder och eftersom jag var inställd på ljud som en skördetröska blev jag positivt överraskad för den lät inte alls så mycket som jag trott den skulle göra, har klippt med betydligt mer ljudliga maskiner tidigare :) tjock ponnypäls fick bli förstaklippet, inga konstigheter.
Är det denna du köpt?
http://www.jula.se/catalog/fritid/husdjur/husdjurstillbehor/djurskotsel/djurtrimmer-809026/

Jag funderar på att köpa den och undrar om någon vet om den fungerar någorlunda bra ;).
Jag behöver ingen perfekt maskin eftersom jag kan klippa lite i taget, flera dagar i rad. Men den får ju inte vara så dålig att den nyper och kärvar i pälsen... :p.
 
Jag har julas stora. Klipper bra men skären som följer med klipper ojämnt. Med DeLaval skären blir dett jättebra. Använder den när jag klipper kroppen och min moser Avalon för ben och huvud. Detta då jag tycker det tar för lång tid med mosern.
 
Är det denna du köpt?
http://www.jula.se/catalog/fritid/husdjur/husdjurstillbehor/djurskotsel/djurtrimmer-809026/

Jag funderar på att köpa den och undrar om någon vet om den fungerar någorlunda bra ;).
Jag behöver ingen perfekt maskin eftersom jag kan klippa lite i taget, flera dagar i rad. Men den får ju inte vara så dålig att den nyper och kärvar i pälsen... :p.

Jag har denhär. Fungerar jättebra :) kommer nog köpa andra skär sen när dessa är "slut" istället för att slipa om dessa då många verkar mer nöjda efter att de bytt skär :)

Bild på klippt ponny.
https://instagram.com/p/9S0Qf2H2FO/
 
Jag har Moser Avalon och är väldigt nöjd med den. Klipper snyggt, väldigt tyst, smidigt att den är sladdös. MEN! Den klarade inte av riktigt tjock och tät päls, det är den för klen för. Jag fick två skär med till min.

Mellan Jula och hööks hade jag valt Hööks eftersom den är mycket kraftigare (200 W).
 

Liknande trådar

Utrustning Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: Badtz Maru
·
Hästvård Har ett halvblod med kronisk mugg på båda frambenen, den växer inte utan håller sig där den ska. MEN nu har han fått rasp på ett bak som...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: clovergirl
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 403
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp