Klippmaskin?

Jag har en DeLaval eller nåt sånt tror jag den heter. Ganska dyr tror jag, sladdlös men väldans bra!

BOLE köpte jag min klippmaskin nyligen en Oster Clipmaster för 2600kr. Jag var lite skeptisk till Ostern innan men nu efter att jag klippt så är jag riktigt nöjd! Den klippte bra och lagom tung 1,4 kg. Delaval är mycket dyrare men klipper inte mycket bättre det är bara starkare och en del modeller är väldigt tunga och vibrerar mkt. En annan maskin kag anv många gånger och förälskat mig :love: i är den på Equilex fast den kostar skjortan. Den är heltklart bäst och idiotsäker även en felklippning ser bra ut... antagligen därav priset... :mad:

De batteridrivna har jag förbrukat 2 st.. de laddas ur fortare och fortare tillslut orkar det bara en halv häst sen måste man lada igen om man inte kostat på sig flera batterier men tycker inte det är mödan värt.
Jag har helt enkelt fått nog av batteri. Visserligen är de lättare i modellerna o du slipper sladden som bara trasslar...

Jag har också en Delaval och är jättenöjd. Den orkar länge och blir inte varm. Helt ok att hålla i och vibrerar inte alls så mycket.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
762
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 027
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej alla. Ni som har storbalar med nät över, behöver man fixa med nätet när hästarna ätit några dagar, eller slänger man över det och så...
Svar
5
· Visningar
333
Senast: Valle
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
673
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31