klippmaskin.

P

Pretty_Fly

har en gammal klippmaskin som inte klipper som den ska.
när man ska klippa så tar den inte bra. tovar bara ihop pälsen o tar av lite på den.
vad kan felet vara?
skären är nya!
 
Om skären är nya och rätt monterade så är helt enkelt klippmaskinen slut. Låter motorn annorlunda när skären "tuggar" päls? När motorn blir sliten orkar den inte få upp tillräcklig hastighet på skären (som ju går mot varandra och det är då stråna klipps av) utan man får det där hackandet/tuggandet/tovandet.

Jag fick begrava min gamla Moser Rex just pga det.

Köpte en Moser Max 45 istället. Liten, rätt tyst, rätt lätt men med MYCKET bättre motor än Rex:en (och dessutom bättre motor än Oster A5 som är en annan gammal favvo jag har). Två klipplägen. Klippte med en rasande fart och slog nytt hastighetsrekord. 1800 kr inkl ett skär.
 
tror jag satt i dom rätt. har bytt ett antal gånger o har alltid fått dit dom rätt.
har faktiskt provat att ändra på dom men det går inte ändå.
 
kan inte komma ihåg om motorn lät annorlunda....får prova. tror inte den gjorde det i alla fall......
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
940
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Corax
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 471
Senast: mysboll
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
546
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp