Klippmaskin

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 3 200
T

Tomaten

Funderar på att köpa en klippmaskin men är inte så hemma på området. Har tittat på en Delaval som är tystgående och lätt.
Vill gärna ha lite tips på tystgående, gärna trådlösa klippmaskiner som inte kostar över 4000kr?
Jag vill ha en ordentlig maskin som kan klippa mycket tjock päls utan att bli seg eller stanna:idea: :crazy:

Sv: Klippmaskin

Jag har en delaval för häst. Tycker den är superbra. Robust och klipper snyggt. Blir inte för varm heller, man kan helklippa en hel häst utan att skären blir för varma. Jag kan varmt rekomendera den. :bump:

Oysters är kanon
Jag lånade min vets och gud va bra den klippte mot alfa lavals bullriga tunga dessutom lätt i handen .
Fast mina hästar tyckte den var läskigare eftersom den var tyst de stod lugnare när alfalavals brakade igång.
Eller också kittlades det jag hade mkt minder skär denna gång.
Snyggt blev det med

Finns det någon hemsida där man kan läsa mer om Oysters?

Är den tystgående då? Står så lite om den på hemsidan..:)

Jag har en DeLaval, Elklipper CC320.. Den låter mkt (eller relativt mkt, 93 dB), men är lätt att hålla i och klipper BRA i tjock, fet päls.
Blir så fint så :)

Och jag står fast vid att DeLaval är dom bästa maskinerna :angel:

Jag har en DeLaval HCP65 . Och den är superbra
* Låg vikt
* Tystgående
* Blir inte varm
* Klipper snyggt
* Lätt att få tag i ev reservdelar

Jag skulle faktiskt inte råda dig till att köpa en sladdlös, de är tunga och håller oftast bara i 45 minuter och i lördags när jag klippte en av mina hästar så tog det 1, 45 timmar och då stod endå hästen helt stilla.
Själv så tycker jag att DeLavals klippmaskiner är de bästa

Senast ändrad av en moderator:

Den låter på tok för mycket och jag tycker den är otymplig:o

Det är en sådan jag har tittat på, tycker den verkar toppen. Med att den klipper snyggt vad menar du då?
Nej, jag är inne på att inte skaffa sladdlös. Om jag gör det ska den kunna gå på både och eller så får man ha fler batterier....

vissa maskiner klipper dåligt och ger mkt ränder vilket denna inte gör.

Har en Lister Star clipper som är jättebra! Den väger inte så mkt, är smidig, tyst och klipper väldigt fint(rand-fritt)

den verkar ju vara rätt bra. hittade den på en engelsk(tror jag:p) sida men vart köpte du din?

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
790
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen... 2
Svar
39
· Visningar
1 238
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
857
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 637
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V