Bukefalos 28 år!

Klippning av får

A

almgren

Hej!

Någon som vet om det finns en "fårklippare" i Bankeryd/Jönköpingstrakten? Vi har ju bara en bagge så det är ju om någon bara "svänger förbi". Vill ju helst inte betala flera hundra :confused: Har försökt att ge mig på det själv, men det är ju ett jädrans jobb :crazy:
 
Sv: Klippning av får

Flera hundra kommer du att få betala. Det är ju typ bara bensinpengarna hem till dig.

Har du ingen granne eller närboende med får som kan rekommendera någon som klipper?
 
Sv: Klippning av får

Här hittar du en förteckning över ett antal fårklippare som är verksamma på olika orter i Sverige:
http://www.lammproducenterna.org/Kunskap/F%C3%A5rklippning/tabid/521/language/sv-SE/Default.aspx


Själv har jag anlitat ett flertal gånger en fårklippare från Man får tacka.


Men precis som föregående talare skriver, får du räkna med att betala några hundra. Själva klippningen brukar inte kosta särskilt mycket, det som kostar är bensinpengarna och/eller startavgiften. Det bästa är om du kan samköra din klippning med någon annan fårägare på orten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
906
Senast: ufot
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 436
Senast: Wille
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
581
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 534
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp