klippning och täcke

panzy

Trådstartare
har lite funderingar ang. klippning och täcke.

behöver hästen stalltäcke om den är täckesklippt, har ordentligt med spån och halm i boxen och det är 0-5 grader i stallet? isf hur tjockt täcke?

hur tjockt täcke behöver en täckesklippt häst ute om den har fri tillgång på hö? 0-10grader? -5-0 grader? -10--5grader? under -10?
givetvis beror det också på ev. blåst och regn men om man räknar vid vindstilla och mulet...

Sv: klippning och täcke

Titta på trådarna längst ner på denna sida så har du läsning ett tag..

Sv: klippning och täcke

Det tycker inte jag. Sålänge den får den mat som behövs så tycker jag inte det ska behövas.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min häst stod den senaste vintern med fri tillgång på hö i hagen, och var endast halvklippt. Pga detta så fick han endast täcke på sig...
Svar
9
· Visningar
1 847
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 522
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka