klippta hästar i stallet

B

**BORTTAGEN**

måste de ha ett termo täcke eller räcker det med ett tex. flecce eller filt täcke?? :confused:
 
Det beror på stalltemperaturen =) Har du plus 10 - 12 i stallet kan de oftast vara otäckade eller klarar sig med ett mycket tunt täcke.

Har du däremot kallt i stallet, ner emot nollan behöver de ett tjockare.

och har du som mig, kallstall (eller utebox) så det tjocka täcken som gäller.

Sen beror det på hur hästen är klippt, en helklippt häst behöver mer täcke än en spårklippt (som i 9 fall av 10 klarar sig utan täcke i stallet oavsett)
 
Som ovan, fast min femåring stod i våra uteboxar med ett tunt termotäcke, och "fri tillgång" till hö, när hon var totalt renrakad... Har dom bara å äta eller bara å pilla med, är risken mindre att dom fryser...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 664
Senast: Apollo 13
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
341
Senast: Monimaker
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 127
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp