Lejonelle

Trådstartare
Nu är det dags igen. Och tom jag har fattat att vi ställer TILLBAKA klockorna en timme. Förr i världen gjorde folk det innan de gick och lade sig men nu har man ju ingen klocka längre, bara mobilen. Och jag ska upp och jobba imorgon bitti och vill inte göra fel, så därför vänder jag mig nu till Buke-oraklet och frågar för säkerhets skull: ställer mobilerna om sig automatiskt eller måste jag göra något själv?

Att bara ha mobilen skulle jag ALDRIG klara, noja delux på den där timmen och jag jobbar veckodagar :p

Min förra ställe om direkt, förrförra efter typ ett halvt dygn. Sjukt förvirrande! Nu har jag ny igen.

Blir ju inte bättre av att lägga sig nu efter att ha somnat i soffan o tro klockan var fem i ett när den var fem över elva! Det var ju dock väggklockans fel.

Upptäckte att när jag ställde larmet nu så räknade den själv rätt på hur lång tid tills det skulle ringa. Dvs la till en timme. Duktig!

Jag nojar. Har flera larm. Ett som helt säkert inte kan uppdatera tiden själv.

Fast nu jobbar jag ju natt, så det är inga problem. Det brukar vara roligt att jobba natt det här dygnet. På mitt förra jobb brukade det dyka upp kollegor både en och två timmar för tidigt eller för sent :D Vissa ställer om klockan manuellt (och sedan ställer klockan om ytterligare) och vissa ställer dessutom om åt fel håll. :up:

Min mobil och min dator ställer om sig själva :) Brukar va skönt om man har en vanlig klocka eller på micron som inte ställer om sig, så man kan dubbelkolla :p

Bara mobilen.
Ha ha ha.

Bilen ställer inte om sig själv. Inte klockan i köket, inte klockradion heller (jag har en sådan, för att jag gillar att vakna till radio) och inte armbandsuret.

Och timerna (vad heter timer i plural?) till de två utebelysningarna heller.

Jag behöver bara ställa om väggklockan o köket och klockan i bilen.

Men: jag orkade aldrig ställa om väggklockan i våras. Så nu visar den äntligen rätt igen. Fast jag har blivit så van vid att lägga på en timme när jag tittar på den så nu riskerar jag komma för tidigt till allting :banghead:

Jag behöver bara ställa om väggklockan o köket och klockan i bilen.

Men: jag orkade aldrig ställa om väggklockan i våras. Så nu visar den äntligen rätt igen. Fast jag har blivit så van vid att lägga på en timme när jag tittar på den så nu riskerar jag komma för tidigt till allting :banghead:

Ställ tillbaka den en timme så den visar "rätt"? ;)

• Gilla
Reactions: Sar
Här är förvirringen total...landade nämligen i Finland i går, dvs + en timme jämfört med svensk tid. Nu har jag ingen aning om hur mycket mobilen ev ställt om sig själv :confused: Eller vad klockan egentligen är. Tur vi har semester och kan såsa runt bäst vi vill :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 414
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 652
Senast: BernT
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka