Bukefalos 28 år!

Kloklippning - valp

Jag gjorde som med all hantering på min hund. Jag höll honom still i knät/framför mig på golvet, gjorde ofta detta när vi inte skulle hantera och klippa klor. Så han blev lugn med att ligga så och mysa/ta det lugnt. Därifrån så kan jag sen göra den hantering som behövs, tex då även klippa klor. Använde aldrig godis, säger inget till honom. Tar en tass i taget, lugnt men bestämt och klipper klorna. Har gått jättebra.


MEN. Jag är också medveten om att jag haft viss tur med en hund som inte från början eller plötsligt reagera på nån tass. Jag har minskat risken genom att ta på honom och hantera mycket hela tiden som valp, men jag vet att jag ändå kunde haft oturen att han skulle kunna varit mer harig. Då hade jag fått ta det lugnare och få honom mer avslappnad först, antagligen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur skulle ni tolka denna hunds beteende? Hund som är näst intill omöjlig att klippa klor på hemma. Ägaren tar hunden till hundtrim...
Svar
8
· Visningar
1 237
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 271
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 848
Senast: Zpunk
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 876
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp