Eloise
Trådstartare
För en vecka sen fick vi hem en omplacering, tio månader. Korsning JRT/ Maltes. En otroligt go och social hund som funnit sig väl tillrätta ganska omgående. Vi har inte gjort mycket annat än kissat runt huset och hälsat på hästarna på avstånd, allt för att hon ska få landa lugnt.
Igår klippte jag två klor på henne, gick jättebra, hon satt fint trots att jag märkte hon spände till. Avbröt och hon fick godis och beröm.
Idag klippte jag en, hon skrek som en stucken gris och har nu vägrat komma fram. Hon gömmer sig bakom möbler eller under soffan och jag känner mig helt rådvill.
Jag är uppvuxen med hund och aldrig varit med om denna reaktion tidigare.
Försökt muta med godis, som hon inte alls vill ha trots i allmänhet matglad och lätt att muta.
Enda gången hon självmant kommer fram är när det knackar på ytterdörren…
Hjälp! Har jag förstört vår fina vovve?

Igår klippte jag två klor på henne, gick jättebra, hon satt fint trots att jag märkte hon spände till. Avbröt och hon fick godis och beröm.
Idag klippte jag en, hon skrek som en stucken gris och har nu vägrat komma fram. Hon gömmer sig bakom möbler eller under soffan och jag känner mig helt rådvill.
Jag är uppvuxen med hund och aldrig varit med om denna reaktion tidigare.
Försökt muta med godis, som hon inte alls vill ha trots i allmänhet matglad och lätt att muta.
Enda gången hon självmant kommer fram är när det knackar på ytterdörren…
Hjälp! Har jag förstört vår fina vovve?