"Klonkande" ljud från bogen??

Snufffsan

Trådstartare
Har en ettårig shettis som jag bara haft nån vecka. För nån dag sen upptäckte jag ett "klonkande" ljud från bogen när han går. Han går som vanligt och har inga problem med att springa eller ligga och ta sig upp utan problem. Verkar inte ha ont. Nån som har nån ide' om vad det kan vara?
 
Ringde en equiterapeft som sa att det förmodligen är att han är instabil i bakknäna även om jag tycker att det låter som det kommer från bogen. Tydligen vanligt på unghästar och speciellt på shettisar. Skulle ställa mig bakom honom och trycka ner korset samtidigt som jag skulle gunga honom från sida till sida. Uppstod ljudet då så var hon typ 100% säker på att det var det. Gå mycket bommar och klättra var rådet isf.
 
Fast en ettåring ska man nog inte göra "mycket" med alls... Den växer ju, låt den vara i hagen och leka med jämnåriga. Möjligen att man kan gå ett par korta promenader i skogen per vecka, och låta honom lyfta på benen och se sig för.
 
Det var ungefär så jag tänkte göra oxå :) Fast några jämnåriga at leka med har han tyvärr inte.
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 497
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Squie
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 227
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp