Klossträning och bakdelskontroll

Priscilla

Trådstartare
Klossträning med en berner sennen

Bakdelskontroll

Någon som kör med denna metod? Hur fungerar det?
Jag har länge haft problem att få vovven att fatta att han har en bakvagn. Under ingångarna med myrsteg åt olika håll måste han göra en stor lov bakom mej för att komma i rätt position. Han är duktig på att hitta dit, men förstår inte att han kan använda sina två stackars baktassar enbart.

Hur har ni lärt in detta?
Någon som har tips på hur man lättare kommer vidare från att ha klickat in att hunden ska stå på klossen för att undvika att fastna på detta steg?

Sv: Klossträning och bakdelskontroll

Ja, jag har använt metoden och ja, det fungerar alldeles utmärkt.

Men din tredje fråga, "hur man lättare kommer vidare" är jag inte säker på att jag förstår. Har du provat och inte kommit vidare eller?

Tajmingen är ju A och O, att klicka när hunden rör på bakbenen, inte när den tagit steget och står still. Min fattade gör-snabbt, problemet blev när klossen försvann och ersattes av musmatta. Då fick vi börja om en stund.

Sv: Klossträning och bakdelskontroll

Jag har kört på detta med min, efter artikeln du länkat till, och det har funkat super! Tog ca 4 veckor med 5 min träning per dag, sen fixade han både höger och vänster om halt utan några hjälpmedel alls:) Har en hund som inte tycker lydnaden är så superkul, men nu trodde han nog att vi tränade ciruskonster:angel:

Hur man ska komma vidare? Tja, min fattade rätt snabbt att han skulle hålla sig mitt emot mig när jag gick runt. Fick vara lite överdriven i rörelsen i början bara.

Liknande trådar

Övr. Hund Håller på att träna min hund bakdelskontroll och position med kloss samt backa separat. Men hur går man vidare från kloss ( pall )? Till...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: paradiset
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 346
I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min... 2
Svar
29
· Visningar
2 764
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31