Kloster Schöntel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pyrusan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 790
P

Pyrusan

Jag har ju köpt ny dressyrsadel och det blev en av detta märke (se rubrik)!
Har ni några erfarenheter av detta sadelmärke?
Ska tillägga att jag trivs jättbra med sadeln och det sitter som en smäck på grabben min (med lite plats att växa i). :)

Ingen som känner till/vet något om detta märke?
Kankse stavas Kloster SchöntAl kom jag på? :confused:

min tidigare sadel var en kloster.
jätteskön sadel som både jag och hästen gillade skarpt.
tyvärr hade sadeln innan klostern legat så dåligt på honom så att det fanns inte mycket till ryggmuskler.
ryggmusklerna växte så det knakade så han växte ur sadeln på 6 månader.
hade jag hittat en likadan i en större storlek så hade jag köpt den direkt.

Min kompis hade en, hon var bara nöjd med den. Hon hade hört sig lite för om märket och bara hört gott om det :)

min fd. skötponny hade en kloster schöntal, den sadeln älskade jag! Skulle gärna vilja ha en ny sådann till min häst. Superkvalite i läder och bom, trots några omkullridningar (och då var sadeln ändå över 10 år gammal!) så höll både lädret, och bommen.
Kloster sadlarna har ju samma tillverkare som stubben, men jag gillar kloster bättre än stubben.

Jag har en kloster, allround mot hopp men den används inte då är sne. Tycker den är ok, men lite hård i sätet som gärna skulle få vara lite djupare. Annars är det en bra sadel om man lyckas få tag på en som inte är sne.. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 771
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V