Klubbmästare

Sv: Klubbmästare

Saken är det att fler ska få chansen att bli klubbmästare. Vi har ju bla mkt duktiga Senior ryttare i dressyr (som denna gång inte var med) och då har inte de andra någon chans. Att dela upp det i Junior YR och Senior gör det hela schystare mot alla startande. Och jag tycker det är bra att man kan få rida i vilken klass man vill och inte bli tvingad att rida en viss klass pga att man kanske är senior.

Det är ju som med hoppningen, det ger alla en ärlig chans att kanske bli KM mästare. Man får rida i den klass som man behärskar och slippa slåss mot de som rider de högre klasserna.

Jag förstår inte vad du menar med att din dotter inte är klubbmästare?? För det är hon, som Junior, är det något fel på det? Är det "bättre" att vara KM mästare som senior? Vad är skillnaden? Senioren som blev KM mästare är inte KM mästare över alla, utan bara över seniorerna.

Hoppkomiten har sina regler så som dressyren. Och reglerna ändras de olika åren, för att göra (förhoppningsvis) förbättringar.

Läste lite nogare, Att du skrev att hon bara var "bästa Junior". Kollade på resultaten från Km:et och där står hon under årets klubbmästare. Har vandrings pris listan kommit ut så att det står annat där??
Hon är ju KM för Junior och ska då självklart ha KM pris för det, och finns inte det så tycker jag att hon är självskriven för det KM pris som finns.

Något förrvirad i dag, trött som fan......

Jag fattar det som att det bara är ett vandringpris och där räknas bara KM dvs senioren, inte något för junioren, har jag fel så rätt mig.

Jag kan inte riktigt rätta dig, då jag inte kan säga att jag är 100% säker. Men förr så har de haft KM för Junior, YR och Senior. Så alltså borde det ju finnas ett KM pris för alla. Men om det inte finns och det bara finns ETT KM pris, så borde det ju självklart till falla den som var bäst, dvs Snuffsans dotter.
Men som sagt jag har för mig (dock ej 100% säker) på att det finns KM pris för Junior, YR samt Senior.

Hej Snuffsan!
Jag igen..... ;-)

Såg inte förrän nu vandringslistan på hemsidan, sancka om att ha varit blind efter som jag inte såg det förrän nu.

Nåja, nu förstår jag vad du hänger upp dig på. Nämligen att det står "Juniorklubbmästare i dressyr" samt "klubbmästare i dressyr" och det har jag en bra förklaring på!
Nämligen att "klubbmästare i dressyr" är det gammla priset som har hängt med i många år, och när det beslutades att införa Junior samt YR klubbmästare så införskaffade de nya priser till dem och behöll det gammla priset till Seniorerna. På det gammla priset står det bara Klubbmästare i dressyr, och på de nya står det Junior respt YR klubbmästare i dressyr. Och så skriver de ut det på vandrings pris listan.

Det samma gäller i hoppning, fast i år har de glömt att skriva ut vandringsprisen för de lilla KM:et (dålligt). De som rider i lilla KM: et får de lite nyare vandingspriserna, medans de som red i det stora KM:et får de priser som har varit med i klubben länge.

Hoppas jag rede ut lite frågetecken för dig nu!

Jag köper inte din förklaring. Den betyder att man måste vara över 18 för att bli klubbmästare.

Vinner man klubbmästerskapet blir man väl klubbmästare, oavsett hur gammal man är? Annars ska det väl utses "klubbmästare senior" och "klubbmästere junior". Inte en sammanlagd klubbmästare som måste vara över 18 år. Och måste man nu vara 18 så ska det upplysas om detta INNAN KM.

Detta året vann junioren LA och hade överlägsen procent. Bästa senior red LC och var klart sämre sammanlagt. Jag har för mig att det fanns det fler juniorer, som alltså också slog senioren. Ändå blir senioren klubbmästare? Vad är det för konstiga regler!

Det är många som reagerat och ifrågasätter varför inte Mini är klubbmästare när hon faktiskt vann KM.

Mini ÄR ju klubbmästare, som JUNIOR, och det står det klart och tydligt! Man måste var blind för att kunna missa det, så jag ställer mig verkligen frågande till att de personer som har sett KM listan undrar varför mini inte blev Klubbmästare, efter som det klart och tydligt står på Km listan SAMT i dressyr resultatet!

Det samma gäller Seniorer. På dressyr resultatet står det klart och tydligt vilken Senior som vann KM för Seniorer! Och NEJ det var inga fler som slog senioren förutom din dotter. Resultatet ligger på internet!

De kan ju ha glömde att skriva Senior framför klubbmästaretitlen? För de har ju som sagt glömt skriva ut klubbmästarna för lilla KM i hoppning!
Dessutom kan kan man inte vara klubbmästare över andra klubbmästare. Det finns ingen "sammling" klubbmästare över alla och har aldrig funnits!
Det enda "speciella" med Senior vandringspriset är att det är det gammla vandrings priset!
Kan inte förstå hur du kan tolka det jag har skrivit att man bara kan bli KM om man är över 18 år?!
Jag skrev att det FINNS vandringspris för klubbmästare för Junior, YR samt Senior. Och de har ju utsätt Klubbmästare för Junior samt senior. Var< tyder du det som att hon inte är klubbmästare din dotter? är det för att de inte har skrivit Senor på Seniorens pris?

Bästa Senior red LC och LB (inte behöver du väll ner värdera henne genom att "glöma" bort LB?) LC 64,64 p. LB 65,05 p. Summa: 129,70 poäng.
Bästa Junior red LB och LA. LB 62.50 p. LA 73,86 p. Summa: 136,36 poäng.

I LA kan jag hålla med om att hon vann med bra mer poäng över de andra starterna 244 p. mot tvåan 199 p, men i LB så vann Senioren.

Och lite så här i farten så fanns det två Senior starter och sex st Juniorer.
Så där fanns två Seniorer att slås om senior priset och 6 stycken att slås om Junior priset.

Men , orka bry sig för ett ynka Km, med åtta starter. Om det hade gällt något men icke. En liten klubbdressyr i skåne, vem minns det imorgon. Inte nån utan du. Som dessutom har en konstig inställning när din dotter är som din idol. Det är väl du som skall vara din dotters förebild och inte tvärtom.

i vilken klubb var det som din dotter tävlade i samt vilken är den nya?

Men , orka bry sig för ett ynka Km, med åtta starter. Om det hade gällt något men icke. En liten klubbdressyr i skåne, vem minns det imorgon. Inte nån utan du. Som dessutom har en konstig inställning när din dotter är som din idol. Det är väl du som skall vara din dotters förebild och inte tvärtom.

Varför inte bry sig? Klart man blir stolt om man bli klubbmästare, oavsätt hur många starter det är. sedan så spelar det mindre roll vilka som kommer i håg att man blev klubbmästare. Saken är de att man blir stolt över sig själva, och det tycker jag att man ska bli oavsätt hur många starter det blir. Det är det som räknas.
Och du har fått konstig uppfatning av Snuffsan, hon är stolt över sin dotter, och det bör hon vara!
Nu handlar tråden lite om hur man uppfattar tolkningen av vandringspriset.

Verkar vara konstiga regler för KM generellt i den klubben, som tex att man kan bli klubbmästare som ensam startande i klassen... Inte så svårt att vara "bäst" då.

Nä det kanske det inte är men vad gör man om det bara är 1 st startande? Det är ju frivilligt att ställa upp och någon ska ju bli klubbmästare vare sig det är senior el. junior.
Det arrageras ju för klubbens medlemmar sen är det ju upp till var och en om de vill vara med.
Men i frågan om just dressyr klubbmästerskapet så är det uppdelat, d.v.s en klubbmästare Senior och en Junior.

Det brukar vara fler startande och då hade inte juniorerna haft en chans att bli klubbmästre om det inte var uppdelat, nu får ju även de ungre en chans.
Sen att det inte var fler "duktiga" senior ryttare kan ju inte hjälpas denna gång.

Alltså blev ovanstående Junior klubbmästare och den andre blev Senior klubbmästare.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 455
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 015
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 908
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 763
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025