Klura ut näringsbehov?

E

Eem

Hur räknar man ut en hästs näringsbehov egentligen?
Man ser vissa på denna sida som verkar bara behöva kolla lite snabbt på nåt inlägg o ser på en gång vad hästen behöver. Hur?

MVH Eem
 
Man lär sig och får lära känna sin häst. Känner man inte hästen får man utgå från vad hästen brukar äta och svarar på det, annars finns det tabeller. Men som med allt annat är det den individuella hästen som bestämmer just sitt behov.

Men har man lärt känna sin häst och fått en fungerande foderstat ett år är det ju lätt att hålla rätt nivå från början.
 
Kolla på min fodersida så ser du hur man räknar ut behovet. Men som Magdalena skriver- hästar är individer och kan skilja en hel del från tabellerna. Man får prova sig fram och se. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
426
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 165
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp