Knäpp Iphone

tinna

Trådstartare
min Iphone har fått knäppen. Jag hör vad den som ringer säger men de hör inte mej. Hur kommer jag ur detta?

Sv: Knäpp Iphone

Slå av o ta ut batteriet o sätt in det igen och slå på?

Uppdatera programmen?

(Eller köp en Sony eller Nokia :angel: :D )

Senast ändrad:

om jag har lurarna i så hör jag den andra, men den inte mej. Utan lurar är det tvärtom :confused:

Är din lur Jailbreakead? (Hackad)
Det jag tror är att du har fått in fukt i telefonen. Kika ner i hörlursuttaget. Lyser det rött? Lyser det rött är det en fuktindikator som har löst ut och din eventuella garanti är kapputt!

@Linda: Att ta ut ett batteri i en iPhone är inte som att ta ut batteriet i en SE.

Tittar jag ner i luruttaget så kan jag bara se ett ytterst svagt rosa ljus. Absolut inte rött. Hur det annars skulle kommit in fukt begriper jag inte. Den har legat på en byrå.

Mikrofonen kan ha gått sönder.
Funkar handsfreen? Kan du prata in ljud med ljudinspelaren?

Min pajade för ett tag sedan, fick prata med handsfree men skickade in den sen (garanti). Fick en helt ny telefon :)

Senast ändrad:

Nej, garantin ska inte vara kaputt. Apple fick backa lite på den punkten efter att deras stenhårda hållning kritiserats.

Numera gäller, om jag kommer ihåg rätt, att deras tekniker måste gå vidare och kolla om det är fukten som orsakat problemet med telefonen. Det räcker alltså inte att fuktindikatorn löst ut.

Edit: friskade upp minnet. Det som måste undersökas är om telefonen verkligen blivit fuktskadad. Länk

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Jag har en iPhone 11 som är fyra år gammal. Batteriet börjar balla ur och jag inser att jag måste köpa en ny mobil snart. Jag söker en...
Svar
8
· Visningar
393
Senast: Lilla
·
IT & mobiler Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 092
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hallå! Är det någon som vet om det går att hitta statistik för hur länge man pratat med enskilda personer/telefonnr på iPhone? Om det...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Fille
·
IT & mobiler Det är nämligen så att jag blockerat en person på SMS och telefon av olika anledningar. Om jag avblockerar personen, kommer de...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Tilde789
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka