knasig kisse...

Toya

Trådstartare
En av våra katter uppför sig mycket märkligt...
Han går runt i hela huset, o "pratar" en massa, tar ibland en sväng förbi mig o gosar med mina fötter (passar på att tugga lite löst på stortån också) och sinner så det knakar!
Nyss gick jag på toa, o då satt han utanför o jamade.

Katten ifråga är en äldre herre, kastrerad sedan länge! Han är från början bara stallkatt, men han och en av de andra katterna (vi har 3)har avancerat till att få bo inomhus också. I sommar har han dock varit på strövtåg över vår lilla ö.

Någon kattpsykolog som kan tala om varför han uppför sig såhär?

Sv: knasig kisse...

Jag tycker det låter som fullkomligt normalt kattbeteende :D

Varför han plötsligt har börjat bete sig så kan jag dock inte svara på... Kanske har blivit mer "mammig" sen han började bo inne?

Min tant som alltid har varit utekatt har iofs alltid varit väldigt kelig, men sen hon blev innekatt har hon blivit ännu mer sällskapssjuk. Inte så konsigt egentlige ju, nu har ju inte allt spännande utomhus att roa sig med längre...Dessutom gillar hon att bli runtburen mycket mer nu, förr var det max 1 minut i famnen, sen ner :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag... 2
Svar
32
· Visningar
8 172
Övr. Katt Min syster har tva hankatter, bengaler, den ena ar runt 8 manader och den andra 6 manader (inte helt saker men pa ett ungefar). Bada...
Svar
9
· Visningar
2 194
Senast: Soppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka