Katt som kissar inne

Soppan

Trådstartare
Min syster har tva hankatter, bengaler, den ena ar runt 8 manader och den andra 6 manader (inte helt saker men pa ett ungefar). Bada blev kastrerade for 1-2 manader sen.

Den ena katten kissar i soffan, sangen, i vaskor och liknande, antingen nar matte ar borta men aven nar hon ar hemma. Hon har pratat med veterinar, uppfodaren samt till och med en djurpsykolog som har fatt traffa katterna och har konstaterat att han ar deppad och kanner sig otrygg nar hon inte ar dar. :(

Hon ar noga med att ge bada katterna lika mycket gos och uppmarksamhet, och leksaker mm har de ocksa och far nya da och da. De ar innekatter, men far komma ut i parken i koppel ett par ganger i veckan. De verkar dock inte ha nagon langtan att komma ut, jamar aldrig vid dorren eller sa.

Finns det nagot annat hon kan gora? Som det ar nu sa fungerar det ju inte att ha honom kvar. Hon kan inte ta med honom till jobbet och inte sluta sitt jobb heller for att katten saknar henne.. :crazy:

Finns det ingen losning pa problemet sa ar iallafall uppfodarens policy att hon tar tillbaka honom och han far bo pa katteriet istallet (det ligger delvis utomhus sa han kan ju kissa vart han vill liksom).
 
Sv: Katt som kissar inne

Är det så att en främmande katt kanske revis kissar utanför där de bor?
Då kan han känna sig jätte osäker och inte veta varken ut eller in!
Kolla upp om det finns katter runt bostaden som kanske gör honom osäker.

Från vilket katteri kommer de ifrån?
Skicka gärna PM om du inte vill skriva ut.

/Bengalning. :D
 
Sv: Katt som kissar inne

Jag vet inte om det finns fler katter i huset eller omradet, jag tror inte det, iaf inte utekatter eftersom hon bor mitt i stan.
De kommer fran tva olika katterier, ena ligger i narheten av Bristol och andra i Cheshire, vi bor i England sa kissarna ar kopta har :)
 
Sv: Katt som kissar inne

Vad har veterinären sagt? Har katten undersökts för UVI? Om katten är otrygg kan Clomicalm fungera. Det är psykofarmaka mot separationsångest hos hund, men det brukar fungera bra hos "felkissande" katter också. Ibland räcker det med att medicinera katten en kortare period och sedan är allt bra, ibland behövs en längre tids medicinering.

Din syster bör ta upp detta alternativ med en duktig kattveterinär.
 
Sv: Katt som kissar inne

Ja, han ar testad for uvi, men allt sag normalt ut. Ska tipsa henne om clomicalm. Tack!
 
Sv: Katt som kissar inne

Bengaler är en väldigt aktiv ras och på ett annat kattforum såg jag en film av en bengal-ägare som byggt ett gigantiskt ekorrhjul som dens bengaler rastade sig i med som det såg ut, stor förnöjelse. Kanske nåt sånt som behövs?
 
Sv: Katt som kissar inne

Jag vet inte om det finns fler katter i huset eller omradet, jag tror inte det, iaf inte utekatter eftersom hon bor mitt i stan.
De kommer fran tva olika katterier, ena ligger i narheten av Bristol och andra i Cheshire, vi bor i England sa kissarna ar kopta har :)

Så hon bor mitt i stan?
Marklägenhet eller våning?
Katter behöver inte synas, de kan smyga om natten och urinera på väggen på huset, då kan lukten krypa in i lägenheten, eller om matte trampar dagligen i urin, då drar hon in det med skorna..

Jo jag ser att du bor i england, var bara nyfiken på vilka katterier det var. Jag har ju Bengal själv.
 
Sv: Katt som kissar inne

Det är viktigt att dom har minst varsin kattlåda helst tre, katter är känsliga.
Sen finns Feliway att köpa på apoteket eller hos veterinär. Det innehåller kattens egna feromoner (tror jag det heter) som är lugnande för oroliga katter, finns både som spray och adapter som man stoppar in i ett eluttag.
 
Sv: Katt som kissar inne

Aha.. jo det ar klart.. Har som sagt inte sett nagra katter, men rav finns det i stan! Men om det ar annan kisslukt, borde inte den andra katten ocksa reagera? Eller ar det att vissa ar helt enkelt kansligare an andra?

Den ene kommer fran ett katteri som heter Jayuzuri (inte saker pa stavningen), den andra fran Wiljdestoirm.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 154
Senast: 95johsv
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 223
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 388
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp