Knights bareback - svart

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare carran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 489
C

carran

Funderar på att köpa en Knights bareback och jag vill ha den i svart men har bara hittat det hos lillhästen i stav. Någon som vet fler ställen som säljer den i svart, tänkte jämföra priser.......Eller någon här som vill sälja sin ;) .

Sv: Knights bareback - svart

Jeg har lett og lett, men finner de bare i brunt. :cry: Sendte en mail til Lillhästen, for å høre om de verkligen har den i svart, men fikk aldri noe svar...

Hej. Måste det vara just det märket då? För om inte, så vet jag ett ställe som säljer en i princip likadan sadel fast ett märke som heter
"Randol`s"

Du kan beställa den hos : "Glada Hästen i Spiltan". Adressen till hemsidan är: www.gladahasten.se Finns under fliken: Bomlösa sadlar.

Den sadeln är svart och kostar 4500 kr.

Tänk bara på att eftersom det är nubuckläder så är ju inte färgen blanksvart. :)

Du kan beställa den hos : "Glada Hästen i Spiltan". Adressen till hemsidan är: www.gladahasten.se Finns under fliken: Bomlösa sadlar.

Den sadeln är svart och kostar 4500 kr.

Observera att Företaget inte verkar sälja tryckavlastande paddar.
Jag hittar inga paddar som passar de bomlösa sadelalternativen. :confused:
Sadeln skall inte användas utan pad men det vet du säkert.
catarina

Varken Lillhästen i Stav eller det andra företaget, Glada Hästen, har vare sig infomation om att tryckavlastande padd skall användas, eller ens en bild på en dylik.

Inget riktat mot er i tråden eller så, men jag tycker att det är väldigt dåligt, då faktiskt padden är lika obligatorisk som t ex en sadelgjord. Man borde egentligen skriva till respektive företag och fråga dem om de överhuvudtaget vet att man ska ha en padd under sadeln.

/en för tillfället mycket bitter Ynthe...

Håller med om att det är dåligt att det inte informeras om att man måste ha en speciell pad till bomlösa sadlar! Jag har nu faktiskt beställt en barefoot cheyenne och undrar vilken pad som passar bäst till den och om det är någon som sytt egna paddar och kan tipsa? Hur tjocka är egentligen de där inläggen och hur stora är de?

Ja jag håller helt och hållet med dig att det är dåligt att de inte har paddarna man SKA ha till de bomlösa sadlarna.

Tror jag läste om någon som fick det "goda" tipset av försäljaren att det gick lika bra med en vanlig western-pad :eek: Herregud!

Jag själv visste inte så mycket om de bomlösa sadlarna från början så om jag inte hade varit sådan att jag alltid försöker lära mig så mycket som möjligt om nya grejer så hade kanske jag lagt på en vanlig pad av något slag.

Men tack och lov så finns ju bl a detta trevliga forum där man kan diskutera allt mellan himmel och jord och faktiskt lära sig en hel del i bland. :)

HrafnKatla skrev:
Observera att Företaget inte verkar sälja tryckavlastande paddar.
Jag hittar inga paddar som passar de bomlösa sadelalternativen. :confused:
Sadeln skall inte användas utan pad men det vet du säkert.
catarina

Titta in här :idea:
Där köpte jag både sadel och pad för ett tag sedan..

det finns dock bomlöst som inte ska ha padd, men dessa sadlar har en inbygd tryckavlastning för ryggraden

det var nog jag som hade fått den infon om paddar..har dessutom frågat extra + att försäljaren ringt tillverkaren och denna ska ha sagt att det inte behövs...nu rider jag ju inte så ofta(kör mest) men de ggr jag ridit har vi haft ett renskinn under och det är hästen iallafall helt nöjd med......

Jag har varit inne på GH (för nån månad sedan) och dom informerar om padden. Dom berättade också att det skulle komma in en ny padd som var av build-up typ. Den dom hade var en lös pad mellan sadel och vojlock.
Det var lite skillnad på den svarta och den bruna bomlösa dem hade. Den bruna hade riktig ull på undersidan och skinnsydda kanter medans den svarta hade fejk-ull under, nylonsydda kanter och fanns bara i 15". Därav den billigare priset. Dom försöker också få tillverkaren av den den dyrare modellen att börja med svarta, får väl vänta och se...

Alana skrev:
det finns dock bomlöst som inte ska ha padd, men dessa sadlar har en inbygd tryckavlastning för ryggraden

Jo, men just den sadel som diskuteras i denna tråden behöver en pad..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka