Knights sadlar

Bismark

Trådstartare
Har provat en King Edward på min häst, den låg bra förutom att den var för smal. Iof inte förvånande alls..

Men till saken, hur breda är Knights bredaste bomvidd?

Ändrar sig bommen när vidden blir bredare? Eller den är lika svängd/rak i vilken av vidderna som helst?

Är bommen på lädersadlarna olika svängd mot synteten? Synteten låg inte alls bra på Fröken men lädersadeln låg bra förutom vidden då..

Är det hyfsad kvalité på dem? Andrahandsvärdet?

Många frågor men jag är supernyfiken, den verkade jätteskön att rida i och kompisen gillar sin. Vi brukar nämligen ha samma smak ;)

Sv: Knights sadlar

Hawken är exakt samma som KE förutom att Hawk är i syntet.
Vilken vidd hade du på KE och hade du Eligibels röda eller vita järn?

Tror jag hade Eligibels röda järn i. Det var iaf det som var utbankat och bredast.

Men det var ganska stor skillnad på hur de låg på hästen:confused:

Hawk:en kunde jag ju lyfta baktill även när gjorden var spänd medans KE låg helt stilla och jämnt emot hela vägen. Mystiskt!

Det beror antagligen på att det röda är för brett. Jag skulle testa hennes sadel igen nu när hon har det vita järnet i. Det kan vara något för brett det också men sadeln borde ligga mer ok nu.

Hon får helt enkelt ta med den när hon ska hit nästa gång. Får byta det mot mitt 3-delade bett som hon ska låna:angel:

Hur är Knights i vidden? Vilken vidd på lädersadel skulle Frök behöva ha? 33:an?

Men Griffinen låg ju inte 100.. Avtrycken var lite konstiga. Är Knights smalare att sitta i än t4:an?

*bismark har frågestund* :angel:

Den låg inte an riktigt hela vägen bak med spänd sadelgjord. Lös låg den dessutom och gungade..

Har bilder i pixbox:en!

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Fibusen
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
3 033
Senast: DrT
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 563
Senast: Emiro
·
Utrustning Bilder kommer ev, vill ha ägarens tillstånd innan jag lägger dem här. Men det borde gå att råda lite allmänt utefter info ändå? Det är... 2
Svar
25
· Visningar
3 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka