Twister2007

Trådstartare
Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på öronsnibben när jag känner en liten liten knöl bara nåra milimeter stor precis vid töjningen intill halsen. Den är alltså vid hålet under de hårda intill halsen på baksidan. När jag känner på den gör den inte ont eller så men undrar va de är Och om man bör uppsöka vård tacksam för svar
 
Hänger inte riktigt med på var du menar, men vi har lymfkörtlar lite överallt som kan reagera vid tex infektion eller sår. Kan det vara så enkelt, eftersom det är i närheten?

Om du känner vid andra örat, på samma ställe, känns det lika där?
 
Jag förstår inte heller riktigt vad du menar, men håller med om svullen lymfkörtel.

Ursprungliga problemet låter precis som nickelallergi, så använd aldrig mer billiga örhängen.
 
Jag använder sällan örhängen nu för tiden men om jag inte minns helt fel så kan jag också få så om det blivit irriterat kring hålet. Låt det vara några dagar, det kommer sannolikt försvinna.
 
Är det på örsnibben eller på halsen du känner knölen? Om det är örsnibben skulle jag inte bry mig, om det är halsen är det en bra idé att hålla koll så den försvinner inom en vecka eller två.
 
Är det på själva örsnibben knölen sitter så är det nog en reaktion på något i örhängena. Jag kan få sådär om jag använder billiga där det inte riktigt är säkert vad de innehåller. Det enda som funkar då är att plocka ur, rengöra och låta det vara i några dagar tills irritationen lagt sig. Jag använder bara örhängen av rent silver eller kirurgiskt stål nu, de är snälla och triggar inte igång något.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 624
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Va fasen kan detta vara. Har haft fruktansvärt ont i halsen sen förra helgen. Började lite smått och när förkylningen bröt ut ordentligt...
Svar
5
· Visningar
3 345
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp