Knöl i halsen, bakom tungan.

et_flickan

Trådstartare
Va fasen kan detta vara. Har haft fruktansvärt ont i halsen sen förra helgen. Började lite smått och när förkylningen bröt ut ordentligt så kom det också en knöl.

Den är rätt så stor (vet inte riktigt var jag ska jämföra med, lillfingernagel kanske?) sitter något bakom tungan, hård och öm. Jag har svårt att svälja, så just nu är det verkligen jätte jobbigt att käka. I natt hade jag lite feber 37,7. Att sova är verkligen bara att glömma pga smärtan.
Just nu sitter jag och väntar på att smärtlindringen ska värka så kanske jag kan få sova lite i natt.

Ska ringa läkaren imorgon men jag är sjukt rädd för canser :eek:. Är det någon som haft detta någon gång, alltså knöl i halsen?

Jag som trodde att detta bara var en kraftig förkylning och så hittade jag denna jäkla knöl för bara några timmar sen :(
 
Sv: Knöl i halsen, bakom tungan.

Jag fick en skymt av den när jag försökte få tungan så lång som möjligt i spegeln och den såg faktiskt ljus ut, lite gråaktig.

Först spolning av öronen där eksem hittades, sen blev det en akut färd tillbaka till sjukhuset på grund av att öronen gjorde förjävla ont. Visade sig vara öroninflammation i båda öronen och nu detta.

Jag är ordentligt less på sjukhus!
 
Sv: Knöl i halsen, bakom tungan.

Har tid hos vårdcentralen 10.20. Vaknade upp med ett rent helvete och började grina. Var nära att ringa sjukvårdsupplysningen först men tog mig i kragen och väntade på vårdcentralens tid. Jag hoppas att det är något som går att behandla med antibiotika så jag slipper skära upp fanskapet.
 
Sv: Knöl i halsen, bakom tungan.

Jag har haft halsböld. Låg inlagd med antibiotika intravenöst, mest för att jag krävde att bli sövd om de skulle sticka hål på den. På mig sprack den dock själv.
 
Sv: Knöl i halsen, bakom tungan.

Det var ingen halsböld. Läkaren tittade noga och sa att ja detta är nog en halsinflammation. Knölen/bölden är nog en svullen lymfskörtel.

Så nu är jag fullproppad med alvedon/ipren och tycker otroligt synd om mig själv. Köpt en himla massa te, halstabletter, citron och honung.

Jag skulle komma tillbaka om knölen är kvar om en vecka.
 

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 212
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 323
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 320
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp