Bukefalos 28 år!

"Knölig" framför juvren

Z

ZandraQ

Hej! Har en häst hemma som har ngt konstigt alldeles framför juvren. Känns som "påsar med något hårt i". Hon är lite öm och gillar ej när man tar där. Har ej haft ngt föl och är inte dräktig. 5 år gammal. 38 grader. Pigg i övrigt och äter och dricker bra. Vad kan det vara? Någon som har nån aning?
Tacksam för svar och spekulationer!
 
Sv: "Knölig" framför juvren

Mm, det låter som samma sak som min häst har/hadde, det var fett som lagrats där fick jag veta inne på kliniken! Hon var ju rätt tjock då men jag tror faktiskt inte dom behöver vara feta för att få det! Så oroa dig inte! Min hade haft föl tre år tidigare när hon fick dom där påsarna som var alldeles hårda och nu går hon med föl och det är inget som påverkar alls:)
 
Sv: "Knölig" framför juvren

Bortsett från att du skriver "påsarna" ömmar och är knöliga låter det normalt. Varmt, ömt, knöligt tyder dock på att det kan röra sig om en infektion. Håll koll på området och ring veterinär om det förändrar sig till det sämre. Ömheten kan ju bero på att stoet anser att du inte där att göra, svårtolkat!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 264
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 510
Senast: cf234k
·
Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: Corax
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 690
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp