Knöl vid munnen.

Red_Chili

Trådstartare
Jag har upptäckt att min tant har en knöl i mungipan. Nästa gång vi går till veterinären ska jag se till att få några knölar kollade på, men tänkte att någon här kanske har en aning om vad det är för knöl hon har i mungipan.

Såhär ser knölen ut:
DSCF2308c.jpg

Den är alltså inte stor alls och borde inte vara i vägen för henne på något vis. (Det är mitt pekfinger som är i hennes mun och mina fingrar är normalstora :p)

Borde knölen tas bort? Vad kan det vara för något? Är det något jag borde tänka på mer än att hålla koll på om den råkar växa?

Sv: Knöl vid munnen.

det är inte bara en liten hudinflammation? jag hade haft koll på det några dagar för att se vad som händer med den. loke har haft två godartade tumörer i munnen (på insidan av läppen), men de såg inte alls ut som din hunds knöl och var mycket större. men de opererades bort och loke var väl lite ynklig i en dag eller två, sedan märktes ingenting.

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
856
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
3 450
Senast: Takire
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka