Knoppa dagen innan tävling?

Sv: Knoppa dagen innan tävling?

Tack för alla svar!!
Provflätade idag o kommer absolut fläta o knoppa kvällen innan, vågar inte chansa på att hästen är samarbetsvillig nog tidigt på morgonen:o
Gjorde en provknopp som fick sitta inatt får jag se hur den ser ut...

Jag knoppar alltid samma morgon. Han är inte så snäll mot knopparna, fast den andra son är det knoppas ändå på morgonen. Knoppar på max 30 min om jag syr dom. Lite mindre om jag gör med snoddar. Tycker det är mysigt att stå på morgonen och knoppa :)

Rapport:
Flätade enbart o tur var det för han hade legat o gnuggat in spån i varenda fläta..
Men det gick bra, ingen hade gått upp o det var bara att borsta ur o pilla bort, lite dammig kanske men ok.
Förstår inte hur jag skulle hinna fläta på morgonen bara att knoppa tog tid för mig.....Men det var mysigt iofs, man hinner fundera några vändor i hästen är lugn o cool.

Redigt med pälsglans i de färdiga knopparna/flätorna brukar underlätta bortsopandet av spån tycker jag. Men bara glansprodukter när flätorna är klara inte innan.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 204
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31