Knoppa fjording?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare dancehall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 061
Sv: Knoppa fjording?

Om det nu blir någon bild vill säga, ni kanske kan få se en knopp iallafall ;)

Tänkt vad fint det skule vara på en häst med tjockare man om man gjorde 2 knoppar i bredd haha, det borde ju bli fint:laugh:

Kanske, kanske inte. Är nog olika snyggt från häst till häst :) Måste jag nog testa någon gång :D

Oj, vad tråkigt att han inte blir riden mer än så för tillfället. Lycka till med barnet och allt! :D

Jo det är trist! Tyvärr är han väldigt hingstig, tittig å pigg. Så kan inte slänga upp vem som helst på honom heller. Men å andra sidan har han inte fått ta det så här lugnt sen jag red in honom=) å det e ju 7 år sedan. Så kanske är skönt för honom oxå!

Nu är min korsning men han har alltid haft liggande:

20072419.jpg

20127089.jpg

20127067.jpg

Klippte av den en sommmar. Men tyckte inte alls det blev bra! Och inte stod den upp=)
3871809.jpg

Så numera när jag vill ha "kort" man så blir det en inbakad fläta:
http://www.pixbox.se/pic_show_id22295523.html

Tror dock det blir mycket svårt att knoppa en ren rjordis, pga stelheten i manen=)

Men testa du!

Vilken fin häst! :love:

vilken rolig fråga!
I Holland rider Jolanda dressyr på en fjording. Hon har en egen hemsida med massor av bilder o filmer från sitt liv tillsammans med Guus http://www.guusje.cjb.net/ , där finns åtminstone en bild som visar en flätning:angel:

vilken rolig fråga!
I Holland rider Jolanda dressyr på en fjording. Hon har en egen hemsida med massor av bilder o filmer från sitt liv tillsammans med Guus http://www.guusje.cjb.net/ , där finns åtminstone en bild som visar en flätning:angel:

Måste bara få lägga in en kommentar=)

Fjordkorsning är det=) För vad jag vet så får inte rena fjordisar ha tecken och denna har ju "snopp" på mulen;)

Men rikigt fin

hade ingen aning om att de inte fick ha tecken på huvudet. :o
Hittade en rassida med rasbeskrivning där det står "Vita tecken kan förekomma men är ej önskvärda." så kanske är han en ren fjording ändå:crazy:

Står även att stammen är okänd. Och enligt mig ser han defenitivt ej ras enlig ut! Men fin är han=)

aha, jag hörde bara henne prata om sin "fjordpaard", du är mer noggrann än jag:angel:
Jag håller med dig, den är fin och så är det lite ovanligt att se en fjordhäst i de svårare dressyrprogrammen :) hon verkar ha så kul med sin häst, just att göra så mycket olika saker tillsammans.

hehe ja klart man måste läsa=9 hehe jo riktigt fin e han! Önskar min herre ville uppföra sig lika bra på tränsbett som på de skarpare betten!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 194
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
451
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka