Bukefalos 28 år!

Knuta på huvudet

taccotad

Trådstartare
Jag har en hund som är 1,5 år gammal, en hane. När han var valp kom det fram en knöl mitt på huvudet, den växte och växte och blev ungefär 2.5 cm i diameter, något ojämn. Har haft honom hos två olika veterinärer och pratat med olika instruktörer på brukshundsklubben. Har fått olika förklaringar... allt från fettknöl till brosk-knöl för att han slagit i huvudet för mkt. Ingen har tyckt att den ska opereras bort för den utgör ingen fara för honom.
Den sitter inte fast på skallbenet, utan går att flytta ngt på. Vissa dagar är den större och andra dagar är det lite mindre.

Han verkar inte känna av den. Visst, han är jättesöt när han får en tofs mitt på huvudet men när man känner vad det är så är det inte så gulligt längre.

Vad hade ni gjort? Man är ju rädd om sin lilla hund och vill inte att det ska hända honom något.
 
Jag hade nog opererat bort den (ja, inte jag då, en vet.)
och så skicka in den på analys. Då får man bort den och så får man veta om det är nåt farligt eller ej.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 588
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Imorgon måndag blir det veterinär. Men tills dess... Vår gamla hund opererade en fettknuta? För 2 månader sedan. Han hade haft den i...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Min Schapendoes-hane är nu 4 månader gammal, och för en vecka sedan började en knöl växa ut i hans bakhuvud. Först trodde jag det var...
Svar
15
· Visningar
7 261
Senast: Irmelinis
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 046
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp