Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur många gånger har man som hästmänniska inte frustrerat gått ut med att man härmed skall sluta med hästar och börja knyppla istället?
Varför välja, säger jag!
Är det fler som knypplar här?Vad gör ni i så fall, och hur länge har ni hållit på?
Hur många gånger har man som hästmänniska inte frustrerat gått ut med att man härmed skall sluta med hästar och börja knyppla istället?
Varför välja, säger jag!
Är det fler som knypplar här?Vad gör ni i så fall, och hur länge har ni hållit på?
Jag testade första gången att knyppla i högstadiet på syslöjden och sen lånade jag min mormors knyppeldyna under lång tid och knypplade hemma.
Hade gärna tagit upp det igen men funderar på vad man kan knyppla för kul så det inte bara blir en massa lång spets. När jag knypplade tidigare gjorde jag just mest längre spetsar i olika utföranden och använde dessa som armband, band runt fotleden osv. Det mesta av de spetsarna blev dock liggandes på hög och aldrig använda.
Åh kläder lät intressant! Aldrig knypplat på plan skiva, skiljer det sig mycket från dyna?
Jag! Eller inte just nu, var några år sen, men är väldigt sugen på att börja igen. Knypplade mest frimönster, alltså inte långa spetsar. Utan mönster och blommor etc som man sen kan dekorera med på kuddfodral, kläder m.m.
Vad knypplar du?
Jag testade första gången att knyppla i högstadiet på syslöjden och sen lånade jag min mormors knyppeldyna under lång tid och knypplade hemma.
Hade gärna tagit upp det igen men funderar på vad man kan knyppla för kul så det inte bara blir en massa lång spets. När jag knypplade tidigare gjorde jag just mest längre spetsar i olika utföranden och använde dessa som armband, band runt fotleden osv. Det mesta av de spetsarna blev dock liggandes på hög och aldrig använda.
Knypplar inte, men vi knypplade i slöjden på mellanstadiet och jag var rätt duktig. Jag minns att jag tyckte att det var rätt kul, om än rätt enformigt. Som att sortera gem ungefär.![]()
Men när knypplades det i skolorna egentligen?
Jag är född 79, och på 80- och 90-talen knypplades det då sannerligen inte. Mamma är född 55, och de knypplade. När slutade man?
Men när knypplades det i skolorna egentligen?
Jag är född 79, och på 80- och 90-talen knypplades det då sannerligen inte. Mamma är född 55, och de knypplade. När slutade man?