Ko-Cao-Line läder fett

För att få en bra grund, är fett det mest lämpliga att välja. Många sadelmakare brukar ge detta tips.

Fetta in sadeln lite lagom första dagen, dag 2 fetta in ordentligt och låt sadeln vara i ett par dagar. Torka därefter bort överskottet av fett, därefter lägger man på ett lager med såpa. Sadeln får då en stadig grund av fett, samt ett skyddande lager som är lätt att hålla rent med en lätt fuktad svamp/trasa.
 
Köp i stället något fett som är lanolinbaserat (fett från fårull) CO-Cho-Line är troligen petroleumbaserat
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 369
Senast: kurakosz
·
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: caballus
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp