Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ko-Cao-Line läder fett

För att få en bra grund, är fett det mest lämpliga att välja. Många sadelmakare brukar ge detta tips.

Fetta in sadeln lite lagom första dagen, dag 2 fetta in ordentligt och låt sadeln vara i ett par dagar. Torka därefter bort överskottet av fett, därefter lägger man på ett lager med såpa. Sadeln får då en stadig grund av fett, samt ett skyddande lager som är lätt att hålla rent med en lätt fuktad svamp/trasa.

A

anders

Köp i stället något fett som är lanolinbaserat (fett från fårull) CO-Cho-Line är troligen petroleumbaserat

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6463 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en dressyrsadel Kentaur Athen som ligger perfekt, utprövad av sadelmakare. Jag har även en hoppsadel Tekna a-line som har...
Svar
0
· Visningar
160
Utrustning Hej! Jag har just fått hem en ny ponny och vi fick till en hoppsadel. Problemet är att vi upptäckt att sadeln inte passar, den backre...
Svar
3
· Visningar
431
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
405
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CXXXII
  • Höstföräldrar 2020 - del 3
  • Har ni badat än? :)

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa katträdet/klösmöbeln?
  • Uppdateringstråd nr 24