Bukefalos 28 år!

Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

jasseeh

Trådstartare
Skall köpa en equipe expression, funderar nu på om jag ska ha präglat läder eller single flap m kalvskinn? Har någon erfarenhet av single flap? Ser expression med single flap ut som specialen eller den med präglat?

Vad är snyggast, rödbrun eller mörkbrun ? Och vad kostar det att ändra bomvidd ca?

Tacksam för snabba svar då jag tänkt beställa snarast :) skicka gärna bilder på era sadlar eller utrustning från equipe i rödbrunt/brunt eller kom med era åsikter!:)
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Vilken färg tycker jag beror vad du har för färg på hästen vad som passar bäst ;)

Men generellt tycker jag att det rödbruna är finast.

Kalvskinn är ju betydligt känsligare än präglat läder men kalvskinnet ger ju bättre grepp.

Personligen hade jag valt det präglade lädret pga hållbarheten.
Jag vill kunna använda mina prylar utan att vara orolig att det ska gå hål för att minsta lilla rispar i.
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Har single flap på dressyrsadeln och tycker att det är fantastiskt bra. Har dock inte provat det på hoppsadel.

Har för mig att Equipe har längre leveranstid på bruna sadlar än på svarta.
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Hon är skimmel, ganska grå :) typ lite apelkastad, sÅ tror den rödbruna hade vart Supersnygg! Ja kalvskinn ger ju mkt bättre men är inne pÅ samma spår som Dig, att präglat håller bättre....:) ingen som har någon bild på rödbrun mot mörk brun?
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

På en ganska grå skimmel hade jag utan tvekan köpt mörkbrunt läder, för det tycker jag är snyggast till skimlar/grå hästar.
Men smaken är som baken, delad ;)
Du ska såklart köpa det du tycker är finast :)

På min förra dressyrsadel hade jag enkel kåpa men jag känner faktiskt ingen direkt skillnad mellan den och min nuvarande sadel som har dubbla kåpor..
Förutom att min nuvarande sadel är mkt skönare ;)
Men just att komma närmare hästen osv upplevde jag inte.
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Så mörkbrun och inte rödbrun? Jag vet inte riktigt hur den rödbruna ser ut, såg en på buke som hade de och den så snygg ut!! Men mörkbrun som
Nästan ibland ser svarta ut är ju grymt snyggt med.... Men då beställer jag iallafall utan kalvskinn då, så håller den... Framförallt till en 3 åring! :idea:

Ingen som har bilder på dessa? Eller åsikter?? Måste ite vara sadel men något från equipe i de färgerna!:D
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Jag har enkalkåpa med kalvskinn, dock en vrown. Trivs superbra med den, märker stor skillnad.
Tycker mörkbrun är finast.
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Jag pratade med dom på equipe ang. den rödbruna och den mörkbruna färgen och dom rekommenderade att man skulle ta den mörkbruna eftersom den rödbruna blev som den mörkbruna efter att man smort den.
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Tack så mycket! Då kör jag absolut på mörkbrun. Vad passar de för rygg förresten? Pratat lite med en tjej som säljer equipe men inte fått
Något svar om man kan byta färg på sömmarna? Och kanten där uppe på expression Linnea som är ljus brun? Någon som vet?
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Tack så mycket! Då kör jag absolut på mörkbrun. Vad passar de för rygg förresten? Pratat lite med en tjej som säljer equipe men inte fått
Något svar om man kan byta färg på sömmarna? Och kanten där uppe på expression Linnea som är ljus brun? Någon som vet?

Va? Nejmen vänta ett tag nu? Du har bestämt dig för vilken sadel du ska köpa, funderar på vilken färg, och funderar i efterhand på vilken sorts rygg den passar?

Är det inte lite bakvänt? :confused:
 
Sv: Köpa equipe hoppsadel... Singleflap?

Jo men ja har provat ut den asså, men intressant att se va den har legat på för andra ryggar :-)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp