Bukefalos 28 år!

Köpa häst nu- hämta sen

Sv: Köpa häst nu- hämta sen

Jag föredrar att lägga handpenningen i samband med att man skriver kontrakt. Då står handpenningen och regleringen av denna inskriven i kontraktet, jag brukar lägga till en kvittensruta längst ner på kontraktet där hanpenningen kvitteras (om man betalar den kontant eller med postväxel).

Absolut tycker jag att kontraktet ska skrivas INNAN eller i samband med handpenningen, annars vet ju ingen av parterna vad som egentligen är bestämt. När ska handpengen betalas tillbaka, vad händer fram till genomförande av köp, vad gäller för avhämtning, försäkring etc?

Kontrakt först, pengar sedan. Så undanröjs mycket tandgnissel.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 957
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 742
Senast: CaisaCax
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 613
Senast: animalasia
·
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp