Köpa innersula

Silver Girl

Trådstartare
Gick för första gången på länge en rejäl promenad i mina gummistövlar och fick då nästan en blåsa under framfoten. Mina innersulor är nästan helt nedslitna. Har löst problemet för stunden genom att flytta sulor från vinterstövlarna som är samma storlek och modell. Men trots intensivt googlade verkar det som att det märket, Muckboots, inte säljer separata sulor. Så jag behöver köpa någon annanstans, och funderar då på ullsulor till vinterstövlarna.

Men hur vet man att de passar i stövlarna? Eller är alla sulor samma modell? Skor i samma storlek kan ju vara olika.
Och något speciellt man ska tänka på vad gäller just ullsulor? Riskerar ren ull att slitas snabbare? Har hört att man t ex inte ska ha ren ull i strumpor.
 
Gick för första gången på länge en rejäl promenad i mina gummistövlar och fick då nästan en blåsa under framfoten. Mina innersulor är nästan helt nedslitna. Har löst problemet för stunden genom att flytta sulor från vinterstövlarna som är samma storlek och modell. Men trots intensivt googlade verkar det som att det märket, Muckboots, inte säljer separata sulor. Så jag behöver köpa någon annanstans, och funderar då på ullsulor till vinterstövlarna.

Men hur vet man att de passar i stövlarna? Eller är alla sulor samma modell? Skor i samma storlek kan ju vara olika.
Och något speciellt man ska tänka på vad gäller just ullsulor? Riskerar ren ull att slitas snabbare? Har hört att man t ex inte ska ha ren ull i strumpor.

När jag har köpt innersulor har det alltid passat de skorna eller stövlar som jag köpt dem till. Har lösa sulor till det mesta från ridskor och vinterridstövlar till ballerinaskor. Har aldrig behövt köpa något speciellt märke till vissa skor och stövlar. Har ullsulor i mina vinterridstövlar vat dock inte om det är ren ull i dem de har dock inte slitits nämnvärt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande...
2
Svar
36
· Visningar
2 690
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp