Bukefalos 28 år!

Köpa kurslitteratur på Amazon

SiZo

Trådstartare
Jag funderar på att göra detta, men jag vet i tusan hur det går till?
Hur vet man att det verkligen kommer komma hem något?

Hur vet man att det garanterat är rätt bok? ISBN stämmer inte till 100%, 2 siffror i slutet är fel, men när jag söker på "mitt" nummer där så kommer den boken upp direkt, rätt titel, rätt utgåva, rätt författare....

Verkade nämligen som att det blev billigare att beställa beg kurslitteratur därifrån än köpa här...
 
Antar att det är amazon.com eller amazon.co.uk? Glöm inte tullavgiften - efter Brexit om du köper från England. Kontakta Amazons kundtjänst om du är osäker.
Det är .com

Ja visst fan. Är de ute ur EU nu?
Jag ska köpa nu till kursen om några veckor.

Men hur vet man att det är rätt böcker?
 
Jag har beställt en del kurslitteratur från Amazon. Då har jag tittat så det är rätt titel, författare, förlag, år/upplaga och sidantal. Det har aldrig varit några problem :)
 
Det är .com

Ja visst fan. Är de ute ur EU nu?
Jag ska köpa nu till kursen om några veckor.

Men hur vet man att det är rätt böcker?

Ja de är ute. Är inte hundra men som jag förstår det så är det tull som gäller. När jag ville ha från amazon så gick jag via en kompis i USA, köpte allt, det skickades fraktfritt till henne. Gulliga människan ägnade några timmar åt att slå in alla dvd filmerna och serierna och två böcker så jag slapp betala tull - personliga gåvor under ett visst värde tullas inte.

Som sagt maila amazons kundtjänst så du är dubbelt säker. Alltid bra att ha det skriftligt också om det blir krångel.
 
Jag har beställt en del kurslitteratur från Amazon. Då har jag tittat så det är rätt titel, författare, förlag, år/upplaga och sidantal. Det har aldrig varit några problem :)
Tack!


Ja de är ute. Är inte hundra men som jag förstår det så är det tull som gäller. När jag ville ha från amazon så gick jag via en kompis i USA, köpte allt, det skickades fraktfritt till henne. Gulliga människan ägnade några timmar åt att slå in alla dvd filmerna och serierna och två böcker så jag slapp betala tull - personliga gåvor under ett visst värde tullas inte.

Som sagt maila amazons kundtjänst så du är dubbelt säker. Alltid bra att ha det skriftligt också om det blir krångel.
Man borde kunna få de inslagna från Amazon med tänker jag. Det går att kryssa i att det är en gåva...
 
Tack!



Man borde kunna få de inslagna från Amazon med tänker jag. Det går att kryssa i att det är en gåva...

De skickas från ett företag så du behöver betala tull och de skriver ut priset och vad det är istället för bara 'present' från en privatperson. Men du kanske kan pröva, det enda som händer är att du får betala tull
 
När jag handlat från Amazon US, så har de lagt på moms och tull redan vid beställningen. Visserligen var det ju ett tag sedan nu, men just den biten borde ju vara samma.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp